معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز مشروح برنامه این معاونت را برای سال 98 اعلام کرد.
کد خبر: ۷۴۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 05 May 2019

محمود دلف لویمی اظهار کرد: اعتبار پیش بینی شده برای سال 98 حوزه  حمل و نقل و ترافیک را مبلغ 80میلیارد تومان خواهد بود و این پروژه و طرح‌ها در شش بخش تقسیم بندی می شود، بخش اول شامل پروژه‌های مطالعاتی است که شامل ادامه طرح‌های قبلی و در مواردی طرح‌های جدید هستند.

وی تعداد این طرح ها را 11 عنوان خواند و افزود: طراحی خط اول BRT (بروزرسانی مطالعات قبلی)، طراحی پایانه شهید چمران در ضلع شمال غربی اهواز جنب نمایشگاه بین‌المللی، مطالعات مکان‌یابی پایانه بزرگ برون استانی، مطالعات استفاده از خطوط درون شهری در جابجایی مسافر (ریل باس)، طراحی خطوط دوچرخه بلوار های ساحلی، مطالعه و طراحی 17 تقاطع غیرهمسطح بخشی از این طرح‌ها هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: مطالعات ساماندهی ترافیک ورزشگاه فولاد و غدیر که مرداد ۹۶ شروع شده نیز تقریبا به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌های دیگری از جمله احداث 30 ایستگاه مکانیزه اتوبوس (ازطریق سازمان مشارکت‌ها) شناسایی واجرای 7عددپل عابرپیاده (ازطریق اداره مشارکتها)، مطالعه وبرنامه ریزی جهت احداث پایانه‌های اتوبوسرانی وشکست خطوط (کوتاه کردن مسیرها)، مطالعه طراحی و اجرای 100 مورد اصلاح هندسی و ایمن سازی در سطح مناطق هشت‌گانه و...در دستور کار گروه مطالعات و طراحی هستند.

دلف لویمی عنوان کرد: در برنامه‌های مهندسی و ایمنی سال 98 افزایشی برای همه موارد نسبت به عملکرد سال 97 پیش بینی شده است. رنگ آمیزی جداول، خط کشی محوری، خط کشی عابرپیاده، نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی، بهسازی ونوسازی ایستگاه‌های سطح شهر، مسقف سازی پل‌های عابرپیاده و نصب علائم و تجهیزات ایمنی و ترافیکی از جمله برنامه‌ها و وظایف این معاونت هستند هستند.

معاون شهردار اهواز اعلام کرد: در مجموع در حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک 100 طرح پیش بینی شده که 28 مورد اجرا شده و 12 مورد در حال اجرا و 42 مورد در سال جاری اجرا می‌شود که در شش ماه نخست 19 طرح و در شش ماهه دوم 23 طرح در دستور کار اجرا قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 45 پل عابر پیاده موجود است که 4 پل آن مکانیزه و 41 مورد غیرمکانیزه است و امسال قصد داریم 5 پل عابر پیاده جدید از محل اعتبارات جاری و 7 پل با مشارکت بخش خصوصی را احداث کنیم.

دلف لویمی بیان کرد: طبق برنامه سال 98 جهت احداث، تکمیل و تجهیز پایانه‌ها و توقف‌گاه‌های مرکزی اتوبوس و تاکسی سطح شهر اعتباری حدود 30 میلیارد ریال پیش بینی شده است که شامل احداث پایانه شهید بندر، بهسازی توقفگاه قدس، بهسازی پایانه های شهید فهمیده و آزادگان، احداث پایانه های جنب دانشگاه آزاد، بهسازی پایانه شرق بازسازی و تجهیز تعمیرگاه مرکزی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از راه اندازی ریل باس با هماهنگی راه آهن جنوب خبر داد و گفت: با توجه به پایان ساخت سکوهای ریل باس، این طرح آماده اجراست و برای تکمیل ایستگاهها سازمان عمران شهرداری ۵ دهانه ایستگاه مکانیزه را خریداری کرده و در حال تحویل به مناطق است و امیدواریم تا پایان خرداد این ایستگاه‌های مکانیزه مستقر شوند.

وی در خصوص راه اندازی خطوط  BRTاهواز نیز گفت: به محض آماده شدن مسیرها پروژهBRT  به بهره برداری می‌رسد. امیدواریم بتوانیم ناوگانBRT  را با همکاری سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خریداری کنیم، ولی تا آن موقع با اتوبوس‌های معمولی کار را شروع می‌کنیم.

دلف لویمی با اشاره به پروژه های کنترل و مدیریت ترافیک اظهار کرد:در این حوزه پروژه‌های متعددی همچون ساخت و تجهیز ساختمان مرکز کنترل ترافیک، بهره برداری، تعمیر و نگهداری، چراغ های راهنمایی هوشمند، مانیتورینگ و دوربین های نظارت تصویریT زیر ساخت و مرکز داده، سامانه های ثبت تخلف سامانه های هوشمند مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی و... در سال 98 در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک ادامه داد: در زمینه آموزش و فرهنگ ترافیک ساخت دو پارک ترافیکی در مناطق 4 و8، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان، رانندگان اتوبوس، تاکسی، کامیون و وانت بارها و نونهالان و دانش آموزان درمدارس و مهدکودک ها، طرح پلیس مدرسه و... انجام می شود.

معاون شهردار اهواز افزود: در بخش اتوبوسرانی برنامه های سال 98 در 16 بند در دستور کار قرار دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به پیگیری جهت خرید اتوبوس جدید، توسعه در بخش هوشمندسازی مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، راه اندازی خطوط مینی بوسرانی در 6 خط با توجه به اصلاح نرخ، شناسنامه دار کردن کلیه ایستگاه‌های مکانیزه، ایستگاههای اتوبوس سایباندار ومعمولی سازمان، تعمیر و بازسازی اتوبوس ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های سازمان تاکسیرانی در سال 98 در 13 بند تعریف شده که برگزاری دوره های آموزشی ویژه رانندگان تاکسی ، آژانس های تاکسی تلفنی و رانندگان سرویس مدارس، پیگیری اخذ تسهیلات مناسب در راستای نوسازی خودروهای فرسوده، توسعه ناوگان تاکسیرانی، جانمایی ایستگاههای جدید در سطح شهر وبهره برداری مطلوب تر از سامانه حمل و نقل دانش آموزی (سپند) در راستای کارایی بیشتر در ارائه خدمات بهینه حمل و نقل و هوشمند سازی ناوگان و راه اندازی اتاق مانیتورینگ بخشی از این طرح ها هستند.

محمود دلف لویمی با اشاره به تشکیل سازمان حمل و نقل بار در سال گذشته گفت: این سازمان که در سال 97 صدور، تمدید و لغو پروانه های فعالیت و اشتغال رانندگان باری را به عهده داشت. برنامه های متعددی را در راستای اهداف سازمانی در سال 98 آغاز کرده که از جمله می توان به مطالعات جانمایی توقفهای خودروهای سبک و سنگین شرق و غرب اهواز، ساماندهی وانت بارها از هسته مرکزی شهر ساماندهی پیک موتوری، استقرار و رونمایی از سامانه جامع مدیریت حمل و نقل و بار اشاره کرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: با هدایت ها و حمایتهای مهندس کتانباف شهردار اهواز و شورای اسلامی شهر، همت همکاران در کلیه بخش های شهرداری از جمله سازمانهای زیرمجموعه و مناطق هشتگانه بتوانیم برنامه های امسال را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار