در اجتماع بزرگ اساتید، حقوقدانان و وکلای دادگستری سراسر کشور در مشهد؛
درسومین آیین اهدای چکش زرین عدالت و در اجتماع بزرگ اساتید، حقوقدانان و وکلای دادگستری از سراسر کشور در مشهد مقدس، دکتر رضا موسی زاده به عنوان حقوقدان برتر معرفی و سومین چکش زرین عدالت به ایشان اهدا گردید.
کد خبر: ۷۴۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 05 May 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از مشهد فوری، دکتر رضا موسی زاده نماینده اسبق جمهوری اسلامی ایران در لاهه با دریافت چکش زرین عدالت و ضمن تشکر از دهکده بین المللی سفید به عنوان بنیان گذار این همایش بیان داشت؛

ما در جهانی زندگی می کنیم که به شدت در آن اخلاق و جمع گرایی مغفول مانده و در این جهان فردگرا چیزی جز تضاد منافع و روابط بین فردی و سودمحور پیدا نخواهیم کرد و جامعه ای خویش فرما و خودگرا نمی تواند اساس یک جامعه مبتنی بر عشق، محبت، ایثار، فداکاری، و برادری را شکل دهد و امروزه این کاستی ها در برخی جوامع کاملا احساس می شود و بحران هویت و اخلاق در آنجا وجود دارد.

این استاد حقوق بین الملل ادامه داد:تشکیل نهادهای مدنی اخلاق مدار و غایت گرا چون دهکده سفید می تواند بستر مناسبی برای رفع نواقص و کاستیهای فوق باشد و زمینه ساز جامعه ای سفید و به دور از آفت های اجتماعی گردد.

موسی زاده افزود؛ ایمان و تقوا به عنوان مهمترین آموزه های دینی که انسان را توصیه به پاکی و سفیدی می کند کارآمدترین ابزار اصلاح جامعه محسوب می شوند.

برگزیده سومین آیین اهدای چکش زرین عدالت ضمن تشکر از مجموعه دهکده سفید و دبیرخانه دائمی همایش اظهار امیدواری کرد که دهکده سفید با گسترش هرچه بیشتر در اقصی نقاط دنیا و با اهتمام به تخصص گرایی، اخلاق گرایی و جمع گرایی تاج جامعه متخصصین اخلاق گرا و جمع گرا باشد.

از اندیشه هایی که در فضای حقوق بتوانند رونق تولید را رقم بزنند استقبال می کنیم

مجید قاضی زاده، رئیس همایش اهدای چکش زرین عدالت و دبیر اتاق فکر دهکده حقوقی سفید در سومین همایش چکش زرین عدالت و درجمع افتخارآفرینان عرصه عدالت از سراسر کشور اظهار داشت:در شرایط کنونی کشور به حقوقدانانی که در عرصه بین الملل تخصص دارند نیاز دارد و رویکرد سومین همایش چکش زرین عدالت نیز در همین راستا و توجه به اهمیت حقوق بین الملل بوده است.

این استاد حقوق افزود؛ دهکده سفید بالاترین دستاورد خود را تولید فکر و اندیشه های نو در حوزه حقوق می داند و از افکار و اندیشه هایی که در فضای حقوق بتوانند رونق تولید را رقم بزنند حمایت می کند.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای متعددی در سطح بین الملل در سال ۱۳۹۷ به میزبانی کانون حقوق بین الملل دهکده سفید اظهار داشت، نمایندگی های دهکده سفید در اتحادیه اروپا آمادگی دارند که با بهترین وکلا و کارشناسان هر نوع خدمات حقوقی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه نمایند.

شهر بهشت محفلی برای انس و الفت دوستداران حقوق شده است

دکتر سعید حقیقی؛ دبیر همایش چکش زرین عدالت طی سخنانی بیان داشت؛ همایش چکش زرین عدالت هر ساله در اسفندماه برگزار می شود اما به جهت همزمانی این مراسم با حضور برخی اعضای هیات داوران و هیات علمی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در اسفند ماه لاجرم تصمیم دبیرخانه بر این شد که این همایش باشکوه در اردیبهشت ماه برگزار شود.

وی ضمن اظهار خوشحالی از اینکه منتخب سومین همایش چکش زرین عدالت از اساتید حقوق بین الملل است ادامه داد؛ همایش چکش زرین عدالت فارغ از انجام رسالت ذاتی خویش که معرفی و تقدیر از چهره برجسته حقوقی کشور است، محفلی برای ازدیاد انس و الفت دوستداران حقوق شده است.

همچنین در این اجتماع بزرگ حقوقدانان کشور از صدها نفر از وکلای دادگستری، سردفتران و مشاوران حقوقی که به تازگی وارد عرصه مشاغل حقوقی شده اند با اهدای تندیس تقدیر بعمل آمد.

ضمنا از تلاش ها و فداکاری های خانم سهیلا جلیل زاده در کمک به سیل زدگان خوزستان که در نجات یکی از روستاهای شهرستان شادگان از خطر سیل نقش محوری داشته اند تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است که در سنوات گذشته اولین چکش زرین عدالت به دکتر سید محمود کاشانی و دومین چکش زرین عدالت به دکتر حسین میر محمد صادقی اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار