رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از بازپس گیری ۵۸۵ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان از دست زمین خواران خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 06 May 2019

سید علی باقری گفت: با پیگیری های واحد حقوقی و یگان حفاظت شهرستان و در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری، ۵۸۵ متر مربع از اراضی ملی که توسط زمین خواران تصرف شده بود باز پس گرفته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: پس از اعلام گزارش یک فقره دست‌اندازی به اراضی ملی در منطقه ییلاقی تنگ چنار موضوع به دستگاه قضا ارجاع شد و این پرونده با تخریب ساخت‌وسازها بسته شد.

وی همچنین افزود: متصرفان در زمین‌های تصرف‌شده، اقدام به غرس درخت و حصارکشی اطراف اراضی تصرفی کرده بودند که با اعلام گزارش و پیگیری‌های صورت گرفته، مستحدثات احداثی قلع‌وقمع و زمین تصرف‌شده خلع ید شد.

باقری تأکید کرد: از سال ۸۵ تا سال ۹۷ تعداد ۳۵۰ فقره پرونده زمین‌خواری و در سال ۹۷ نیز ۲۷ مورد تخلف تصرف اراضی ملی به ثبت رسیده است. همچنین در دوماهه اول سال جاری ۸ مورد زمین‌خواری گزارش‌شده است و در حال حاضر نیز یگان حفاظت برای بازپس‌گیری ۲ مورد دیگر تصرف غیرمجاز و غیرقانونی اراضی ملی اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: برخورد با متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی و متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد و مردم در صورت مشاهده تعدی و ساخت‌وساز در منابع طبیعی و اراضی ملی از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار