معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز پنج شنبه تا اوایل شنبه در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 07 May 2019
 محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی هوای استان، اظهار کرد: فعالیت اصلی سامانه روز جمعه بوده و این سامانه باعث ابرناکی و بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای، کاهش نسبی دما خواهد شد. 
 
 وی با بیان این‌که با فعالیت سامانه‌ی بارشی، بارش تگرگ در نواحي مستعد و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه هاي فصلي، مه گرفتگي و كاهش ديد پیش بینی می‌شود، گفت: توصيه مي شود اقدامات پيشگيرانه لازم جهت جلوگيری از حوادث و خسارات احتمالي انجام شود. 
 
 وی از افزایش نسبی سه تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان تا پایان هفته خبر داد. 
 
 معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی 24 ساعت گذشته، شهرستان جلفا با 28 درجه بالای صفر و شهرستان سراب با سه درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.
 
 وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 22 درجه بالای صفر و در سردترین زمان 21 درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز 17 درجه بالای صفر بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته، تغییری نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :