فراتر از آن، اینکه میزان خسارت و خرابی در حومه ملک‌آباد و بلورد سه هزار میلیارد ریال یا سیصد میلیارد تومان برآورد گردیده! این برآورد هزینه بر مبنای چه معیارهایی کارشناسی تهیه شده است؟ قیمت کل باغ‌های این منطقه چقدر است؟ اهداف پخش چنین اخباری در سایت سازمان جهاد کشاورزی واقعاً چه می‌باشد؟
کد خبر: ۷۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴ 08 May 2019

به گزارش تابناک کرمان، در اخبار اینگونه آمده که؛ بار بارش تگرگ در شهرستان سیرجان 20 تا 90 درصد به باغات شهرستان سیرجان خسارت وارد نموده، میزان خسارت وارد شده ناشی از بارش تگرگ در اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سیرجان در مناطق حومه، ملک آباد و بلورد. 3 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

حال بارش تگرگ 20 تا 90 درصد به باغات شهرستان سیرجان خسارت وارد نموده چه مفهومی را از خبر در ذهن خواننده ایجاد می نماید؟ منبع خبر سایت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان (کد خبر 7004) است، یعنی ارگانی که در تمامی رشته‌های تخصصی کشاورزی کارشناسان عالی رتبه از لیسانس تا فوق لیسانس و دکتری و یا کارشناسان رسمی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و یا دادگستری دارد. این خبر را چه کسی در این ارگان علمی تهیه نموده است؟ منظورش از ارائه این خبر چه بوده است؟ بین 20 تا 90 درصد خسارت وارد شده، آنجا که به 90 درصد نزدیک می‌گردد یعنی اینکه درختان ریشه کن و با سیل منتقل شده‌اند؟ آیا چنین اتفاقی افتاده است؟ فراتر از آن، اینکه میزان خسارت و خرابی در حومه ملک‌آباد و بلورد سه هزار میلیارد ریال یا سیصد میلیارد تومان برآورد گردیده! این برآورد هزینه بر مبنای چه معیارهایی کارشناسی تهیه شده است؟ قیمت کل باغ‌های این منطقه چقدر است؟ اهداف پخش چنین اخباری در سایت سازمان جهاد کشاورزی واقعاً چه می‌باشد؟ می‌شود خسارت را تعریف و در خصوص انواع خسارت‌هایی که درحومه شهرستان ایجاد شده بیشتر توضیح داده شود، تا عمق ماجرا با نحوه تهیه و تنظیم چنین خبری محک زد؟
شکی نیست که چنین اخباری سازمانی را بی‌اعتبار می نماید از این جهت که خوانندگان متوجه می شوند که قادر به ارزیابی صحیح وانعکاس اخبار درست نمی‌باشد، پسندیده این است که روابط عمومی ادارات اخبار صحیح را مخابره نمایند و اکاذیب را نشر ندهند.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار