اگر شهدا زنده‌اند پس تعجب ندارد که دستگیر درماندگان و حتی سیلزدگان باشند و بنا بر آیه ۱۶۹ آل‌عمران در قرآن نباید گمان کرد مُرده‌اند بل پیش پروردگارشان روزی می‌خورند.
کد خبر: ۷۴۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 11 May 2019

تابناک رضوی: اینک شهدای گوهرشاد که در باغ خونی مشهد آرمیده‌اند به یاری سیل‌زدگان بهار امسال آمده‌اند تا به مدد هنرمندان متعهدی که نمایش باغ خونی را پیش از این ساخته و پرداخته و درخشیده‌اند‌ کاری شود کارستان!

گروه آوان و انجمن هنرهای نمایشی ایران و باهمکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و باهمراهی جمعیت هلال احمر برآنند تا در ماه مهمانی خدا رمضان همه عواید اجرای این نمایش را به سیل‌زدگان اختصاص دهند و درصورت امکان با تجمیع کمک‌های مردمی در کنار سالن نمایش باغ مهربانی را به مناطق سیل‌زده راه‌اندازی کنند و باغ خونی بشود یادگاری ماندگار از یک الگو و وقف هنری ارزشمند در خطه خورشید!

افتتاح سالن تئاتر در موزه زنده زیارت در مشهدالرضا از جمله اتفاقات خوب دیگر است همزمان با این نمایش که سال گذشته20 اجرا در ۱۰شب در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد را باحمایت حوزه هنری استان تجربه کرده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود به‌طوریکه نزدیک به ۵۷۰۰نفر به تماشای باغ خونی در این سالن نشستند که طبق نظرسنجی‌ها حدود 40 تا 50درصد این مخاطبان برای نخستین بار تئاتر می‌دیدند!

و اما این بار و در این اجرای بار دوم باغ خونی که بی‌شک نظر شهدای واقعه مسجد گوهرشاد دخیل بوده است از امشب ۲۱اردی‌بهشت ۹۸ به روی صحنه می‌رود هنرمندان این نمایش فاخر با وقف هنر خود، مرهمی بر درد مردم گرفتار در سیل می‌گذارند.

اتفاق مبارکی که به همت هنرمندان و با همراهی هلال احمر در جشنواره فیلم فجر پایتخت افتاد و نیز همزمان با اکران فیلم تختی بلیط‌های آن توسط مردم به نفع سیل‌زدگان با بهای تا ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان خریداری شد را اینک در عرصه تئاتر در پایتخت معنوی ایران‌ منتظریم رقم بخورد!

ومگر نه اینکه هیچ تفکری در تاریخ نمی‌ماند مگر آنکه با هنر آمیخته شود پس چه مانا و باقیست هنری که از نیت و نگرش خالصانه دستگیری از حادثه‌دیدگان برخواسته و با مهربانی می‌آمیزد و عاشقانه بر روی صحنه‌ای می‌رود که خاکش اکسیر زیارت دارد و شمیم شفاعت امام رئوف را به مشام می‌رساند.

سیل مهربانی از مشهدالرضا به هم‌وطنان سیل‌زده جاری می‌شود و این جریان به مثابه باقیات و صالحات جاودان است و اسوه‌ای برای آنان که این روزها هنر نمایش را جز به ملعبه و مفسده نمی‌شناسند و نمی‌شناسانند!

راستی در نشست خبری، به نشان هم‌عهدی برای کمک به سیلزدگان عوامل هنرمند این نمایش و چمی‌گو، مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی هم به خانواده داوطلبان هلال احمر پیوستند.

مجتبی محمودی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار