مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تشریح کرد؛
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: از آنجایی که طبق راویت نبی مکرم اسلام(ص) "القرآن اکبر شیء دون الله است  و قرآن، مرتبه نازله وجودی خداوند است، شاخصه ماه مبارک رمضان، وجوب روزه داری و عظمت شب های قدر، نزول قرآن کریم است.
کد خبر: ۷۴۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 14 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمسعودمیریان با بیان این مطلب افزود: لذا این ماه به عنوان بهار قرآن باید بیشتر از پیش مایه تمسک به قرآن و به تبع آن موجب تعالی روح و جان ما بشود.

 

حجت الاسلام میریان در بیان اعلام ویژه برنامه های مرکز قرآن کریم در ماه مبارک عنوان کرد: از آن جایی که ما به عنوان یکی از نهادهایی که موظف به ترویج و توسعه قرآن کریم ذیل نام مبارک امام رضا (ع) هستیم با توجه به ظرفیت این ماه مبارک به عنوان یک فرصت کم نظیر، برنامه های قرآنی متنوعی را در حوزه های مختلف، با همه توان طراحی نموده و پیگیر اجرای آن ها در سراسر کشور هستیم.

 

وی اضافه کرد: ساماندهی و مدیریت دبیرخانه ای حضور در نمایشگاههای بین المللی قرآن تهران و مشهد به نمایندگی از آستان قدس رضوی، برگزاری نمایشگاه قرآنی درون آستانی حرم مطهر رضوی، راهبری جریان قرآنی سراسری ذیل کانون های تخصصی خادمیاری قرآنی در استان ها، طبع و نشر قرآن کریم بر اساس درخواست های واصله، راهبری برگزاری کرسی های تلاوت، ترتیل، تدبر و تفسیر قرآن کریم از طریق مدیریت و ساماندهی اعزام ها، اعزام اساتید قرآنی و مدرسان قرآن کریم به جلسات مستقر در حسینیه ها، مساجد و محافل درخواست کننده از جمله برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان است.

 

مدیر مرکز قرآن کریم پیرامون تشریح ویژه برنامه های تبیین شده در حوزه خادمیاری قرآنی مرکز قرآن کریم تصریح کرد: خادمیاران قرآنی همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در قالب بازوهای اجرایی توانمند ما در سراسر کشور در کنار فعالیت های ابتکاری جذابی که توسط خود استان ها با توجه به نیازهای منطقه ای اجرا می شود، تحت عنوان خادمان با اخلاص امام رئوف، بدون هیچ مضایقه ای همواره در اجرای سیاست های ابلاغی تعریف شده، یار و مددرسان ما هستند.

وی ادامه داد: در این حوزه فعالیتهای متنوعی به خادمیاران قرآنی در سراسر کشور ابلاغ شده است که می توانند هرکدام از این موارد را بر اساس ظرفیت و نیاز موجود اجرا و گزارش کنند که عبارتند از: 

1. اجرای محافل ترتیل خوانی رضوی در مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج، ارگان ها ادارات و نهادها، مؤسسات و مراکز آموزشی قرآنی 

2.  حضور و سرکشی از جلسات آموزش قرآن کریم جهت شناسایی جلسات منازل، مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج، ارگان ها ادرات و نهادها و افزودن به لیست جلسات قرآن رضوی 

3. برگزاری نمایشگاه های قرآن کریم در مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج، ارگان ها ادرات و نهادها با دو موضوع : گزارشی از فعالیت های قرآنی سال گذشته و برپایی جلسات محتوایی مفهومی با بهره گیری از آیات و تصاویر مرتبط 

4. پویش سراسری جمع آوری قرآن های مازاد خانگی جهت اهدا به حسینیه ها و مساجد آسیب دیده در حوادث ناگوار اخیر در کشور 

5. برگزاری محافل کرسی های تلاوت رضوی در شب های ماه مبارک و بویژه در شب های قدر 

6. اجرای ویژه برنامه های قرآنی در محل اسکان خانواده های سیل زده در استان های لرستان، گلستان، خوزستان، کرمانشاه،مازندران و ... 

7. برگزاری کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان 

(ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای برگزاری کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی برای نوجوانانی که مشتاقانه در برنامه های مساجد شرکت می کنند. خادمیاران محترم می توانند با اطلاع رسانی صحیح به اساتیدی که زمینه لازم برای تدریس در سرفصل های مذکور را دارند به تشکیل و رشد این کلاس ها کمک کنند) 

8. اجرای ویژه برنامه حفظ جزسی ام قرآن کریم بر اساس درسنامه مورد تایید تکرار و تمرین مرکز قرآن کریم

9. ویژه برنامه ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان واهدای ثواب آن به پیشگاه امام زمان علیه السلام 

(یکی از برنامه هایی که در ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می گردد، جزءخوانی قرآن کریم می باشد.این برنامه بعد از نماز ظهر و عصر در مساجد سراسر کشور برگزار می گردد.خادمیاران رضوی می توانند با جهت دهی به این برنامه مبارک، ثواب تلاوت روزانه و ختم قرائت را در پایان ماه مبارک به وجود مبارک امام زمان (عج) هدیه کنند. این برنامه پیوند معنوی بین مردم و امام زمان (عج) را ایجاد می کند.)

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این فعالیتهای ناچیز مرضی درگاه خداوند متعال و حضرت رضا علیه السلام قرار بگیرد و ان شاءالله که در این ماه عزیز بتوانیم توشه مطلوبی را در شب های پرفضیلت قدر در سایه پرمهر قرآن کریم برای یک سال آینده خود برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار