معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: بیش از ۵۰۰ هزار جمعیت بین ۳۰ تا ۷۰ سال استان در طرح کنترل فشار خون بالا غربالگری می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 15 May 2019

محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد از اجرای طرح کنترل فشار خون در یزد خبر داد و گفت: بیماری فشارخون بالا، مهمترین علت قابل کنترل بیماری‌های غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی است.

وی با اشاره به شعار فشار خون بدانيم و اقدام کنيم، افزود: هدف از این پویش، شناسایی افراد دارای فشار خون بالا در جمعیت هدف و آگاهی نسبی به این افراد است که فاز اول این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه اجرایی می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: در این مرحله، پیرامون نحوه دریافت خدمات، مراکز ارائه دهنده خدمات و حساس سازی جمعیت هدف جهت شرکت در طرح اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فاز دوم این طرح از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه را شامل می‌شود و جمعیت۳۰ تا ۷۰ سال استان، کلیه زنان باردار و افراد دچار بیماری‌های مزمن و کلیوی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند با مراجعه به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سراسر استان از سوی تیم‌های ثابت و سیار غربالگری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد افزود: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح و با توجه به سطح مراجعات و امکانات اجرایی طرح، بیش از نیمی از جعیت ۳۰ تا ۷۰ سال استان غربالگری شوند.

وی افزود: کلیه افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک مربوطه ارجاع می‌شوند و مراحل مراقبت و درمان خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

دهقانی گفت: در این طرح از ظرفیت تمامی نهاد‌های عمومی و خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ها، بسیج، هلال احمر، انجمن پزشکان، نظام پزشکی، بیمه‌ها و دستگاه‌های ذیربط مانند شهرداری استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار