مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان وضعیتتونل بهشت آباد را بلاتکلیف عنوان کرد افزود: این طرح وضعیت خوبی ندارد و چون استان‌های یزد و کرمان به سمت ساختگاه‌های دیگری رفتند وضعیت سد بلاتکلیف است.
کد خبر: ۷۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 19 May 2019

به گزارش تابناک، مسعود میرمحمد صادقی در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری بارش‌ها در چلگرد دو هزار و ۱۳۷ میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: این بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۳ میلیمتر بوده است و آمار بارش‌ها در بلند مدت در این بخش یک هزار و ۴۰۱ میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه آب برای مصرف کشاورزان تا حدود ۲۰ خرداد جاری است، ادامه داد: البته ممکن است تا اواخر خرداد آب کشاورزی را داشته باشیم و حجم رودخانه به میزان فعلی جریان داشته باشد  این در حالی است که تا کنون ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی رهاسازی شده است، افزود: سهم محیط زیست نیز ۵۳ میلیون مترمکعب است.

میرمحمدصادقی در مورد برداشت آب استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان روی کاغذ ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود اعلابرداشت می کند در حالی که سهم این استان حدود ۸۰ میلیون متر مکعب آب است.

در ادامه او با بیان اینکه خاکبرداری و سنگ‌برداری تکیه گاه‌ها سد سوم کوهرنگ انجام شده اظهار کرد: بتن ریزی پی را شروع کردیم، در این بخش باید از بدنه رودخانه حدود ۵۰ متر خاکبرداری داشته باشیم تا به سنگ‌های مناسب برای پایه‌ریزی سد برسیم و از آخر سال یا اوایل سال آینده بدنه سد بالا بیاید و آخر سال ۹۹ آبگیری سد را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان وضعیتتونل بهشت آباد را بلاتکلیف عنوان کرد افزود: این طرح وضعیت خوبی ندارد و چون استان‌های یزد و کرمان به سمت ساختگاه‌های دیگری رفتند وضعیت سد بلاتکلیف است، با توجه به پیگیری‌ نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و شرکت آب منطقه‌ای تا دو ماه آینده جلسه‌ای در وزارت نیرو در این خصوص برگزار می شود.

میرمحمد صادقی در خصوص فعالیت ستاد احیای زاینده رود، اظهار کرد: وزیر نیرو در آینده نزدیک به اصفهان سفر می‌کند در این خصوص روز گذشته گزارشی در خصوص این ستاد ارایه دادم و قرار شد در اولین جلسه شورای عالی آب کشور با حضور معاون اول رییس جمهور در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در خصوص این ستاد تا کنون تنها مطالب جمع آوری شده است و مرکز پژوهش های ریاست جمهوری نیز در این خصوص مطالعاتی را داشتند که خیلی مورد تایید نظر مسئولان استان اصفهان نبود و همان طرحی که در استانداری اصفهان تدوین شده بود را به وزارت نیرو ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه قرار بود ستادی با همکاری صنف کشاورزان استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، ادامه داد: این ستاد هیچ وقت تشکیل نشد و تغییرات مدیریتی در دو استان بر این امر تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در خصوص وضعیت حوضه آبریز زاینده رود تنها نباید به وزارت نیرو توجه داشت، افزود: وزارت دیگری در این زمینه وام‌هایی را پرداخت و اجازه عمران و توسعه در حوضه آبریز زاینده رود را می دهد و باید تعاملات بین دستگاهی دراین زمینه ایجاد شود.

میرمحمد صادقی در خصوص ساماندهی سیلاب‌های اخیر در اصفهان اظهار کرد: طرح‌های ساماندهی سیلاب اصفهان در حوزه کارون است و اگر بهره برداری شده بود می‌توانستیم از بخشی از مخاطرات جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار