رئیس مرکز بهداشت میاندوآب از شناسایی 12 هزار و 838 نفر مبتلا به فشارخون و آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 25 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی دکتر طهماسب غفاری در جمع خبرنگاران شهرستان میاندوآب، ضمن تبریک روز ملی اهدا عضو با اشاره به اینکه در شهرستان میاندوآب نیز تاکنون ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر دارای فشار خون شناسایی شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۹ نفر در روستاها و دو هزار و ۸۵۴ نفر ساکن شهر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان میاندوآب گفت: این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در میاندوآب و با شعار “فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم” و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر در فاز اجرایی برگزار می شود.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب افزود: بسیاری از مبتلایان به فشارخون از ابتلاء خود به این عارضه پرخطر بی‌اطلاع هستند و فشارخون نیز عامل بروز بیماری‌هایی از جمله سکته مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و کلیوی و … است.

وی با بیان اینکه طبق آمار از هر 5 نفر، یک نفر  مبتلا به فشار خون است، اظهار کرد: طبق آمارها ۲۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال جامعه از بیماری فشار خون رنج می برند.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب در ادامه به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: غربالگری افراد جامعه، شناسایی افراد دارای فشار خون و درمان افراد دارای فشار خون و مراقبت بعد از درمان از اهداف اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه طرح شامل سه گروه مهم از افراد است، افزود: افراد بالای ۳۰ سال، کلیه زنان باردار و کلیه افراد دارای بیماری های کلیوی و… گروههای مهم و عمده جامعه هدف اجرای این طرح هستند.

دکتر غفاری اظهار کرد: در اجرای این طرح تمام ادارات دولتی و غیردولتی همکاری داشته و فاز اجرایی نیز در تمامی پایگاههای سلامت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، در درمانگاه های سپاه و بسیج و …. اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با بیان اینکه اندازه گیری فشار خون رایگان است، تصریح کرد: مشخصات افرادی که در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، در سامانه سلامت ثبت شده و در صورت لزوم تحت درمان و مراقبت قرار می گیرند.  


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار