روزنامه کیهان و صبح نو در شماره امروز خود به برگزاری دادگاه محمدرضا خاتمی درباره ادعای تقلب در انتخابات سال 88 واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۷۵۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 02 June 2019

 سوالات اصولگرایانه از خاتمی درباره انتخابات ۸۸

 

روزنامه کیهان و صبح نو در شماره امروز خود به برگزاری دادگاه محمدرضا خاتمی درباره ادعای تقلب در انتخابات سال 88 واکنش نشان دادند.

 

کیهان در این باره نوشت: جا دارد جناب محمدرضا خاتمی پاسخ دهند که اگر ادعای تقلب درست بود چرا مردم هر بار در انتخابات‌های پس از سال 88 با شکوه هرچه تمام‌تر و با اعتماد به نظام خود در انتخابات شرکت کرده‌اند؟

اگر ادعای تقلب درست بود چرا برادر ایشان هر بار با ارائه لیست انتخاباتی عملا با تأیید خود مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کند؟

مردم یک سؤال دیگر نیز دارند و آن اینکه افرادی که با حمایت و تأیید این مدعیان و به قول خودشان بدون تقلب! کرسی‌های مسئولیت را برعهده گرفته‌اند چه در کارنامه خود دارند و آیا حالا که موقع پاسخ به عملکرد اصلاح‌طلبان در رای آوردن این افراد و مطالبه و بازخواست مردم رسیده است ادعای بی‌پایه تقلب در انتخابات 10 سال قبل نوعی رد گم‌کنی و غبارآلود کردن فضا نیست؟!

ذکر این نکته نیز ضروریست که دستگاه قضا وظیفه دارد با برخورد قاطع با این مدعیان که گویا از چشم‌پوشی بر عملکرد و مواضع نادرستشان عبرت کافی نگرفته و همچنان سوءاستفاده می‌کنند، وظیفه خود در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی را به‌طور کامل ایفا نماید.

 

سوالات اصولگرایانه از خاتمی درباره انتخابات ۸۸

 

روزنامه صبح نو هم درباره دادگاه بردار سید محمد خاتمی نوشت: با وجود تکذیب تقلب از سوی برادر رضا خاتمی، یعنی آقای محمد خاتمی، طرح مجدد مسأله تقلب آن‌هم 10 سال بعد از انتخابات 88، اساسا چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اگر رضا خاتمی بنا به اظهارات خودش، دلایل کافی برای تقلب دارد و دستش به‌هیچ‌وجه خالی نیست؛ چرا در تمام این 10 سال، آن‌ها را رسانه‌ای نکرده است؟ آیا اسناد و مدارک او به‌حدی نبوده که بتواند برادرش را اقناع و مجاب کند؟

اینکه جریان اصلاحات نتوانسته در سال‌های پس از انتخابات 88، به مفهوم مشترکی برای توصیف آنچه در انتخابات آن سال گذشته برسد، خود دلیل واضحی از پوچی و پوکی هیمنه ادعاهای طرح‌شده ایشان است. 13میلیونی، تقلب هشت‌میلیونی، تخلفات گسترده، «تدلیس سیستماتیک» و... تنها بخش ناچیزی از مفهوم‌ورزی‌هایی بوده که اصلاح‌طلبان در این سال‌ها برای توصیف ماوقع انتخابات دهم ریاست‌جمهوری عاجزانه به آن دست یازیده‌اند. آخرین سوال اینکه آیا ناتوانی اصلاح‌طلبان در اثبات ادعای تقلب، نمی‌تواند بهترین ادله برای نظام به‌منظور محروم‌کردن آن‌ها از حضور در اتمسفر رسمی سیاسی باشد؟ وجدان‌های بیدار قضاوت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار