آمار اولیه جذب زکات فطریه اعلام شد؛
دبیر شورای زکات استان و مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی از جمع آوری بیش از سه میلیارد و 642 میلیون تومان زکات فطریه و کفارات از دو هزار و 700 پایگاه مستقر شده این امر خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 09 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، حبیب الله آسوده با عنوان اینکه در خراسان رضوی 2 هزار و 700 صندوق و پایگاه شهری و روستایی به صورت ثابت و سیار مستقر بودند، افزود: در آمار اولیه اعلام شده از مجموع سه میلیارد و 642 میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جذب شده، بیش از سه میلیارد و 90 میلیون تومان فطریه عام، 120 میلیون تومان فطریه سادات، 12 میلیون و 730 هزار تومان کفاره عمد و 419 میلیون تومان کفاره غیر عمد جمع آوری شد.

وی به استقرار و فعالیت 500 صندوق فطریه و کفاره در مشهد اشاره داشت و اعلام کرد: 400 میلیون تومان زکات فطره و کفاره در مشهد جمع‌آوری شد که شامل 270 میلیون تومان فطریه و 130 میلیون تومان کفاره می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که طبق قانون مجلس شورای اسلامی کمیته امداد مسئول جمع‌آوری زکات است، افزود: پایگاه‌های مشهد در مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد، مساجد، اصناف، ادارات، معابر عمومی و خیابان‌های پرتردد پایانه‌های مسافربری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و در مشهد اطراف حرم مطهر رضوی و در شهرستان‌ها نیز علاوه بر دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در مساجد و محل اقامه نماز عید فطر مستقر بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه پایگاه‌های دارای مجوز فقط اجازه فعالیت داشتند و تعدادی پایگاه متخلف جمع‌آوری شدند، ادامه داد: برای پیش‌گیری از تخلفات احتمالی با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات استان همه موسسه‌های خیریه و نهادها ضمن داشتن مجوز جمع‌آوری فطریه و کفارات، نشان شورای زکات را در محل پایگاه‌های جمع‌آوری نصب کردند.

دبیر شورای زکات کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه این نهاد به نیابت از مردم روزه‌دار به توزیع وجوه فطریه در اسرع وقت اقدام کرد، افزود: لیست نیازمندان شامل مددجویان و افراد نیازمند تهیه‌شده بود که بعد از شمارش وجوه، با هماهنگی با صندوق امداد ولایت، فطریه به‌حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی اعلام کرد: وجوه جمع‌آوری ‌شده از زکات فطریه و کفارات همچون سایر وجوه زکات، از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و در میان نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود که این امر نیز در استان صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی شیوه‌های پرداخت فطریه را علاوه بر حضوری، واریز به شماره‌حساب بانک ملی، مراجعه به سایت www.emdad.ir و استفاده از کد دستوری ussd # 5 * 5 * 051 * 8877 * اعلام کرد و یادآور شد: رقم نهایی زکات فطریه و کفارات جذب‌شده در استان به‌زودی اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار