به مناسبت روز صنایع‌دستی اعلام شد؛
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد ۹ هزار و ۱۵۲ طرح اشتغال در بخش صنایع‌دستی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۵۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 11 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، سید حسین کرابی با اعلام این خبر افزود: از ۹ هزار و ۱۴۴ طرح ایجادشده، ۱۵۹ طرح اشتغال بااعتبار یک میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان مربوط به سال گذشته و هشت مورد از مشاغل ایجادشده بااعتبار ۶۴ میلیون تومان مربوط به امسال است.

 

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۴۴ طرح تحت نظارت کارشناسان واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هستند و مابقی با خروج از نظارت ۵ ساله این کارشناسان به خودکفایی رسیده‌اند.

 

کرابی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵/۲ درصد از کل اشتغال ایجادشده در سال گذشته مربوط به بخش صنایع‌دستی بود، ادامه داد: صنایع‌دستی شامل مشاغلی مانند قالی‌بافی، خیاطی، تولیدات چرم، ساخت زیورآلات، گلیم‌بافی، فرت بافی، گل‌سازی، سرمه‌دوزی، عروسک دوزی و معرق و منبت می‌شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی تسهیلات پرداختی به مشاغل ایجادشده در صنایع‌دستی را شامل خانگی و خوداشتغالی دانست و افزود: تفاوت مشاغل خانگی و خوداشتغالی در فضای کار است که مجری طرح مشاغل خانگی علاوه بر حضور در کنار فرزندان و خانواده، مشغول به کسب درآمد است.

 

وی با اعلام اینکه به مشاغل خانگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و به مشاغل خوداشتغالی تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش اعتبارات حوزه اشتغال، امیدواریم شاهد افزایش تسهیلات پرداختی باشیم.

 

کرابی سرآمد مشاغل صنایع‌دستی در استان را ایجاد دهکده فرش در روستای مرندیز شهرستان بجستان عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش بیش از ۱۰۰ مجری طرح مشغول به بافت قالی با طرح و ابعاد مختلف هستند و موجب ترویج و احیای سنت ملی قالی‌بافی و فرش دست‌باف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار