رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در رتبه بندی تولید علم در مقیاس بین‌المللی به رتبه دوم کشور پس از دانشگاه تهران دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۷۵۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 12 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمدرضا دارابی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی التهاب در سیستم عصبی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای اسناد بالادستی تحول علمی و مأموریت هایی که در زمینه علوم اعصاب و گسترش ارتباطات بین‌المللی به این دانشگاه واگذار شده، اقدامات زیادی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

 

وی افزود: کسب رتبه‌های بالا در رتبه بندی ملی و بین‌المللی علمی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از جنبه‌های این تلاش گسترده است و در رتبه بندی تولید علم در مقیاس بین‌المللی به رتبه دوم کشور پس از دانشگاه تهران دست یافته‌ایم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در رتبه بندی بین‌المللی پایگاه علمی تایمز نیز که ناظر بر تولید علم، آموزش، پژوهش، کسب درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی در دانشگاه‌های جهان است، ایران به رتبه ۱۵۰ آسیا دست یافت. و بر اساس این رتبه بندی، جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تعیین شده است.

 

وی گفت: ارتباط با دانشگاه‌های مطرح منطقه و جهان یکی از اهداف طرح تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت است و برای ایجاد و ارتقای این ارتباط، باید توانمندی‌های علمی خود را افزایش داده و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرینی را محور برنامه‌های خود قرار داده‌اند حرکت کنیم.

 

دارابی تصریح کرد: حضور پژوهشگران آلمانی مغز و اعصاب دانشگاه مونستر آلمان در این مجمع علمی، فرصت گران‌قیمتی است و ما امیدواریم که این کنگره زمینه‌های مناسب‌تری برای تعاملات علمی بین دو دانشگاه را فراهم کند.

 

وی خاطر نشان کرد: این کنگره فرصتی برای برقراری ارتباط علمی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و دانشگاه‌های اروپا و آلمان فراهم کرده و محلی برای تبادل دیدگاه‌های علمی در زمینه علوم بین رشته‌ای مغز و اعصاب ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار