کد خبر: ۷۵۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 14 June 2019

تابناک رضوی: خانواده های شهدای حشد الشعبی در دفاع از حرم معصومان به مشهد آمده اند. این یک خط خبر است اما یک کتاب معنا دارد پشت این یک خط خبر. معنایی چون شهادت که از متعالی ترین و زندگی ساز ترین مفاهیم است. جایی خواندم که این مرگ است که به زندگی معنا می دهد اما وقتی در شهادت تامل می کنم می بینم مرگ و زندگی، هر دو از شهادت معنا می گیرند. اصلا طرحِ هر دو، با این مفهوم نو، متحول می شود. اگر اندیشیدن به مرگ و جهانِ پس از آن، به چگونه زندگی کردن، جهت می دهد، شهادت، شکل مرگ و محتوای زندگی را توامان تحت تاثیر خویش قرار می دهد و خطی تحریر می کند که "نامیرایی" را میان دو جهان، معنا می بخشد. ما در رابطه با انسان با دو مفهوم قرآنی مواجهیم یکی در آیه 57 سوره عنکبوت که می فرماید: "كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ" به این معنا که؛ هر نَفْسى چشنده مرگ است، پس از آن به سوى ما برمى گرديد. اما یک مفهوم دیگر هم هست که عظمت انسان را جلوه ای تام و تمام می بخشد و باز او را از دیگر مخلوقات تمیز می دهد به تمایزی که شایسته سجده ای دوباره است و لذا می توان سخن را چنین نوشت که که من در متن لوح تقدیر یاران مشهدی از این زائران شهادت نشان نوشتم؛

"....و خدا انسان را به شهادت مفتخر کرد.

وچه افتخاری بالاتر از آن که او را ، موجودِ میرا را، به جاودانگی رساند تا در حضرتِ او، سفره نشینِ سلامِ دوست باشند؛ قَوْلاً مِنْ رَبّ رَحِیم.

این زندگانی را هم سرمه کرد برای چشمِ خاکیان تا عظمت نگاه خویش به شهید را به آنان بنمایاند در آیه 169 سوره آل عمران که؛ "وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ." به این معنا که؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.

وچه رزقی بالاتر از سلام؟!

چه روزیی بالاتر از بهشتِ حضور دوست؟!

... وخدا، جل وعلال، انسان را به شهادت، کرامت بخشید و شما اهل جهاد و شهادت، عزیزان و عیالِ حضرتِ حق اید که خود به جای شهیدِ تان نشسته است و شمایان را چراغی قرار داده است برای روشناییِ راه و هدایت خلق. این بشکوه جایگاه مبارک تان باد. عزتِ تان، جاودان و کرامتِ تان مستمر باد."

مستمر هم هست این عزت که نگهدارش حضرت خداوند است. همان که خود را دیه شهید و جانشین او در خانواده خوانده است. همو که بر نام و یاد شهید چنان غیرت دارد که خلق را فرمان می دهد شهید را نه که مرده نپندارند که گواهی می دهد زنده اند و از روزی شان سخن می گوید.ما هم باور داریم استمرار مجد و عظمت اهل بیت شهادت را و زنده بودن شهیدان را که اگر جز این بود، دشمنان بارها و بارها ما را می شکستند اما برپای ایستادن و برجا ماندن مان خود گواهی است اعجاز وار از زنده بودن شهیدان و تا شهادت در زایش است نور عظمت حقیقت هم در افزایش است. ان شاالله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار