برای اولین بار؛
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: ششمین قطار گردشگری خراسان‌رضوی با 130 مسافر برای اولین بار وارد تربت‌حیدریه شد.
کد خبر: ۷۵۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ 16 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، علی محمدی با بیان این مطلب افزود: مسافران این قطار که شامل هنرمندان و دست‌اندرکاران صنعت ابریشم و عقیق کشور بودند با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، ملی و فرهنگی و نیز معرفی جشنواره طلای سرخ و سفید(عقیق و ابریشم) به این شهرستان سفر کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این سفر ۲ روزه، ادامه داد: اجرای موسیقی محلی و سنتی با هدف معرفی آیین و فرهنگ بومی تربت‌حیدریه در بدو ورود مسافران، رالی موتور و خودروهای قدیمی به منظور حفظ سنت‌ها، بازدید از معادن عقیق، طلا و ابریشم‌کشی بایگ از ویژه برنامه‌های این سفر بود.

محمدی بیان کرد: همچنین رونمایی از مستند سپید، پایتخت ایران با معرفی ابریشم روستای بسک و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان و مردان بخش بایگ این شهرستان از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای مسافران قطار گرددشگری بود.

وی با بیان اینکه اسکان مسافران در یکی از مناطق بوم‌گردی صورت گرفت؛ گفت: این اقدام به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی و تفریحی شهرستان انجام شد و مورد استقبال قرار گرفت.

محمدی با اشاره به ۱۷ رشته فعال صنایع دستی در تربت‌حیدریه افزود: این شهرستان که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و سالانه شاهد تردد بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف است، دارای ۳۰۰ جاذبه تاریخی، گردشگری و طبیعی است که ۵۰ اثر آن در آثار ملی ثبت شده، همچنین چهار اقامتگاه بوم‌گردی با مجوز رسمی مشغول فعالیت و هفت مرکز دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند.

گفتنی است؛ از ابتدای امسال تاکنون پنج قطار گردشگری شامل چهار مورد درون استانی و یک قطار برون استانی وارد شهرستان‌های این استان شده است و مسافران قطار گردشگری که وارد تربت‌حیدریه شدند، پس از بازدید مناطق مختلف با اختتامیه جشنواره سرخ و سفید سفر خود را در این شهرستان پایان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار