مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از پیشگیری و کنترل ملخ ها در ۲ هزار هکتار از اراضی استان با محوریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 17 June 2019

به گزارش تابناک، منصور شیشه‌فروش با اشاره به اقداماتی که برای شناسایی و ردیابی ملخ‌ها در استان صورت گرفته اظهار داشت: در حال حاضر 2 برنامه پیشگیری و کنترل ملخ در 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های لنجان، برخوار، تیران و کرون با محوریت حفظ نباتات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی آفتی به نام ملخ شکم بادمجانی و ملخ مراکشی به مزارع حمله و آسیب‌هایی را وارد می‌کنند که در این راستا اقداماتی در حال اجراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 6 اکیپ سمپاشی از سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون و برخوار در حال سمپاشی هستند، گفت: این اکیپ‌ها مناطق را شناسایی کردند و در حال کنترل و ردیابی هستند.

وی تصریح کرد: ملخ‌های دیگری هم هستند که هنوز به استان وارد نشدند، بنابراین 3 اکیپ از جهاد کشاورزی و حفظ نباتات به منطقه استان فارس برای کنترل ملخ صحرایی اعزام شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: برنامه پیشگیری، کنترل، شناسایی و ردیابی ملخ‌ها در 3 شهرستان‌ اصفهان با محوریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی و همکاری فرمانداری منطقه در آن مناطق در حال اجراست.

وی با اشاره به عملیات کنترل ملخ‌ها در استان اظهار داشت: 60 هکتار در تیران و کرون، 20 هکتار در برخوار و 160 هکتار در لنجان برای کنترل ملخ بومی مدنظر است تا خسارتی به مناطق یاد شده وارد نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار