مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: امسال لیگ ستارگان بورس با حضور تیم‌هایی از کشورهای سوریه، عراق، عمان و ترکیه به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی یاسر فلاح ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه لیگ ستارگان بورس برای سومین سال متوالی از ۱۵ تیر ماه آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: امسال این لیگ با حضور تیم‌هایی از کشورهای سوریه، عراق، عمان و ترکیه به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این لیگ دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف به صورت یک تیم سه‌ نفره به همراه یک سرپرست ثبت‌نام کرده و طی ۴۵ روز اقدام به خرید و فروش سهام از بازار بورس ایران می‌کنند، افزود: برای خرید این سهام سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان در اختیار هر تیم گذاشته و در پایان هر تیمی که موفق به خرید بیشترین سهام و معامله شود، به عنوان تیم برنده برگزیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه سود حاصل از معاملات انجام شده در این لیگ نیز به همراه جایزه ویژه مسابقات به شرکت‌کنندگان داده خواهد شد، ادامه داد: امسال برای شرکت در این تیم تاکنون ۵۰ تیم دانشگاهی اعلام آمادگی کرده و ثبت‌نام تا اول تیر ماه ادامه دارد و از ارومیه نیز دانشگاه ارومیه برای شرکت در این لیگ اعلام حضور کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای جلب مشارکت بیشتر رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی بیشتر در ارتباط با رسالت‌ها و اصول حاکم در بورس امسال سومین دوره جشنواره بورس و رسانه نیز در سطح کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: در سال اول این جشنواره ۳۰۰ اثر و در سال دوم ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و امسال هدف از برگزاری این جشنواره مشارکت بیشتر رسانه‌های استانی در این جشنواره است.

فلاح با اشاره به اینکه بورس یکی از دانش‌بنیان ترین شرکت‌های کشور است، عنوان کرد: ضریب امنیتی سایت معاملاتی بورس تهران بسیار بالا بوده و پس از تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته از سوی آمریکا، این سایت توسط جوانان ایرانی اداره می‌شود و تاکنون مشکلی نیز از نظر امنیتی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز نقش مهم بازار بورس به عنوان بازارهای سرمایه‌ای مولد در توسعه و پیشرفت یک جامعه و درآمدزایی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: رسانه‌ها برای تغییر نگرش و دیدگاه مردم ایران را از سرمایه‌گذاری در بازارهای غیرمولد مانند بازار سکه و ارز به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در چند سال گذشته پرسودتر بوده است، گفت: ارزش معاملات بورس در سال جاری نسبت به سال ۹۵، به اندازه ۷۰۰ درصد و حجم معاملات روزانه ۴۷۰ درصد رشد داشته و این نشان‌دهنده رشد شتابان سود سرمایه‌گذاری در بازار بورس کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ شرکت کارگزاری در بورس تهران فعالیت دارند و تاثیرگذاری سهام شرکت‌های بزرگ بر بازار بورس تهران بیشتر از سایر شرکت‌ها است، خاطرنشان کرد: شاخص کل بازار بورس تهران در ۲۲ خرداد ۹۵ برابر با ۷۴ هزار و  ۸۵۰ واحد بوده که در ۲۲ خرداد امسال به ۲۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد رسیده که این آمار نشان‌دهنده رشد ۳.۱۷ برابری دارایی افراد در این مدت بوده است.

فلاح با اشاره به برخی آمارهای مربوط به بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در پایان سال ۹۷ حجم معاملات در تالار ارومیه برابر با دو هزار و ۳۳۳ میلیون سهم به ارزش ۵۷۶ میلیارد تومان بوده است که از نظر ارزش معاملات تالار ارومیه در بین ۲۲ تالار منطقه‌ای کشور جایگاه ۱۳ را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار