در پی سخنان آقایی و استعفای دو مدیر مربوطه شاهد واکنش‌هایی در فضای مجازی و همچنین دادستان جهرم بودیم که در همین خصوص روستازاده دادستان عمومی و انقلاب جهرم از برخورد جدی دستگاه قضایی شهرستان برای برخورد قاطع با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد و طی مصاحبه ‌ای با رسانه‌ها گفت: برای حفاظت از اراضی ملی حدود 50 نفر از دیده‌بانان پیشگری را مامور کرده‌ایم که موضوع تخریب و تصرف عدوانی متصرفین اراضی ملی را پیگیری کنند.
کد خبر: ۷۵۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 20 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی با عنوان «جلوی زمین خواری و تصرف در منابع طبیعی جهرم را بگیرید» مطرح کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «متاسفانه عده‌ای افراد سودجو در حال تصرف منابع طبیعی شهرستان جهرم هستند. همانگونه که در اخبار بیست و سی نیز به آن اشاره شد این افراد تحت حمایت رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور هستند. همچنین شخص مذکور، رییس حفاظت منابع طبیعی جهرم که مخالف زمین خواری این باند هستند را مجبور به استعفا می‌کند و در حال حاضر رییس حفاظت منابع طبیعی جهرم استعفا داده‌اند و طبق متن استعفای ایشان، فرماندار و نماینده ی جهرم نیز خواهان تمکین ایشان از عدم پیگیری قضایی زمین خواران یا در غیر اینصورت استعفا هستند.

از آنجا که سازمان جنگل‌ها و مراتع در این قضیه حامی زمین خواران است، از قوه قضاییه خواهش می‌کنیم به این قضیه ورود کند و با افراد سودجو و حامیان آنها شدیدا برخورد کند.»

ماجرا از چه قرار بود؟

28 فروردین ماه 98 جلسه‌ای با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور، نماینده مردم جهرم، فرماندار ویژه و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در بخش سیمکان جهرم برگزار شد که مردم این منطقه مشکلات خود را در خصوص عرصه منابع طبیعی بیان کردند.

سخنان آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در این جلسه، استعفا مدیر و فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم را به دنبال داشت، چرا که آقایی در این جلسه در خصوص بحث زمین‌خواری و مبارزه با متخلفین این حوزه از مسئولین خواست تا از پیگیری قضایی خودداری و هیچگونه پرونده جدید گشوده نشود.

نامه استعفا

«فرماندهی محترم یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس
احتراماً با عنایت به جلسه‌ی مورخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ که در محل امام‌زاده محمد شهر دوزه سیمکان با حضور جناب آقای مهندس آقایی ریاست محترم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس افراسیابی معاون محترم حفاظت اراضی سازمان جنگل‌ها، دکتر قاسمی ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی فارس، مهندس بوستانی مدیرکل محترم منابع‌طبیعی استان فارس، دکتر رضایی نماینده محترم مردم شریف شهرستان جهرم، بخشدار سیمکان، مسولین محلی و ادارات شهرستان و جمع کثیری از اهالی بخش سیمکان پیرامون مسائل و مشکلات مردم دوزه حوزه منابع طبیعی برگزار گردید و در این جلسه معاون محترم وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور دستور فرمودند که اولا هیچ گونه پرونده جدید تصرف علیه متجاوزان عرصه‌ی منابع طبیعی تشکیل نگردد، ثانیا پرونده‌هایی که قبلاً جهت متصرفان اراضی ملی تشکیل و در دادگستری جهرم مطرح است، پیگیری نگردد؛ اینجانب بدلیل مغایرت فرمایشات جناب آقای مهندس آقایی با قانون و شرع مقدس و همچنین به دلیل اینکه بیم آن دارم که در صورت هرگونه مسامحه (سرپیچی) در این خصوص مورد تعقیب قضایی قرار گیرم! و حتی امنیت جانی خود و همکاران در برخورد با متخلفین را تضمین نمی نمایم، لذا از آنجا که فرماندار گرامی، نماینده‌ محترم و همچنین شخص جناب مهندس آقایی موکدا خواستار استعفای این حقیر در صورت عدم تمکین از دستورات شفاهی فوق الذکر شده‌اند، بدین‌ وسیله استعفای خود را از فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم اعلام و خواهشمنداست، ضمن پذیرش استعفای بنده فردی مناسب و با درایت به عنوان فرمانده‌ی یگان حفاظت شهرستان جهرم معرفی نمایید؛ قبلا از عنایتی که در طول مدت تصدی این پست به این جانب داشته‌اید کمال تشکر به عمل می‌آید.
رضا ابراهیمی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم»

 

برخورد قاطع با متصرفین اراضی ملی

در پی سخنان آقایی و استعفای دو مدیر مربوطه شاهد واکنش‌هایی در فضای مجازی و همچنین دادستان جهرم بودیم که در همین خصوص روستازاده دادستان عمومی و انقلاب جهرم از برخورد جدی دستگاه قضایی شهرستان برای برخورد قاطع با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد و طی مصاحبه ‌ای با رسانه‌ها گفت: برای حفاظت از اراضی ملی حدود 50 نفر از دیده‌بانان پیشگری را مامور کرده‌ایم که موضوع تخریب و تصرف عدوانی متصرفین اراضی ملی را پیگیری کنند.

ابراهیمی معاون شد

پس از گذشت دوماه از این ماجرا سرپرست فرمانداری جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جلسه 28 فروردین ماه در بخش سیمکان جهرم با موضوع زمین‌خواری و تصرف اراضی حاشیه‌هایی به دنبال داشت که بنده به دلیل اینکه در آن زمان در این جایگاه نبودم و در جلسه حضور نداشتم قضاوتی نمی‌کنم.

مهدی شفیعیان ادامه داد: در حال حاضر عرب شیبانی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جهرم همچنان در مسوولیت خود مشغول به خدمت و مدیرکل منابع طبیعی فارس با استعفای وی موافقت نکرده است اما در خصوص ابراهیمی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم چون انتصاب درون سازمانی بوده صلاح دانسته شده که وی در مسوولیت قبلی خود نباشد و اکنون به عنوان معاون اداره مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه مسئله منابع طبیعی در شهرستان جهرم همچنان سبک و سیاق قانونی قبل خود را ادامه می‌دهد، افزود: بحث منابع طبیعی سیمکان و اراضی ملی این منطقه به گذشته برمی‌گردد که یک‌باره براساس روال‌هایی که در منابع طبیعی است اراضی ملی اعلام و آگهی می‌شود.

سرپرست فرمانداری جهرم گفت: در آن زمان مردمی که برروی زمین‌های خود کار می‌کردند به دلیل دسترسی محدود و فاصله زیاد اعتراضی به این موضوع نکردند و امروز بسیاری از اراضی که مردم ادعای به حق دارند ملی اعلام شده است و بحث‌هایی که مطرح شده در واقع استفاده از ظرفیت قانون برای اعاده استفاده قانونی برخی افراد است.

شفیعیان ادامه داد: در صورتی که کسی تصرفی داشته باشد و طبق قانون‌های مشخص شده اثبات کند جزء اراضی ملی نیست حق آن برگردانده می‌شود و همچنین اگر تصرفی رخ دهد طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار فارس با اشاره به لزوم برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی گفت: در این زمینه از دادستان شهرستان خواسته‌ام به طور قاطع ورود کرده و با متصرفان به اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار