آیت الله علم الهدی:
امام جمعه مشهد گفت: حرکت‌های جهادی مدیریت‌های نظام مسئله امداد رسانی به سیل زدگان را جمع کرد.
کد خبر: ۷۵۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 24 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم اهدای ۵۰۰ بسته لوازم‌خانگی به سیل‌زدگان خراسان رضوی اظهار کرد: تبدیل‌شدن کشور به میدان مسابقه خدمت به آسیب دیدگان سیل بسیار قابل توجه بود و مسئله سیل، حادثه ناگواری بود اما درعین‌حال یک میدان مسابقه برای آزمایش و امتحان مردم، مسؤولان، نهادهای نظام و انقلاب بود.

وی افزود: استعداد عظیم و سرشار مردمی ما در احساس مسؤولیت در عرصه‌های اجتماعی و موقعیت‌های بحران‌های جمعی است که نمونه‌اش را طی ۸ سال دوران دفاع مقدس تجربه کرده بودیم.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: این میدان مسابقه هم برای مدیران و مسؤولان خدوم و جریان‌های نظام شکل گرفت و هم برای جریان‌های سیاسی که جز نق زدن و حرکت در جهت قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی کاری ندارند و در این موقعیت‌ها کنار کشیدند و به میدان نیامدند.

وی گفت: حرکت به‌جا، مدیریت به‌موقع، حضور با سرعت و قاطعیت در صحنه امدادرسانی نقطه برجسته در فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت است و خانواده‌ای که سیل خانه‌اش را خراب کرده، وقتی ببیند جریانی ظهور پیدا کرد و بگوید زندگی شما را تأمین می‌کنیم، آن‌هم وابسته به مقام ولایت و رهبری و بعد صداقت این احساس را نیز دید، یعنی مفاد قطعی، عینی و اعتقادی مردم شیعه ما را که «سجیتکم الکرم» هست را لمس و احساس می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در کشور تحت محاصره اقتصادی و مورد تهاجم قدرت‌های استکباری و شیطانی دنیا، این حادثه به وجود آمد، بدون امدادی که از پشت دروازه‌های این کشور برسد، همت، عظمت و حرکت‌های جهادی مدیریت‌های نظام این مصیبت را جمع کرد.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: در عرصه مدیریت‌های نظام این مسابقه را داشتیم، بعضی نهادها خوب درخشیدند و مجاهدانه و با احساس حرکت کردند، آنچه ما در حوزه نهاد مقدس هلال‌احمر، کمیته امداد، این نهادهای مردمی و برخی دیگر قسمت‌های مدیریتی نظام شاهد بودیم، حرکت‌های وظیفه‌مند تشکیلاتی نبود بلکه حرکت‌ها برخاسته از یک انگیزه وجدانی باطنی، احساس درد در درون خود اشخاص بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار