تعدادی از خبرنگاران با مراجعه به یکی از پایگاه های مستقر در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به کنترل فشار خون خود پرداختند و از مسئولین مرتبط توصیه های لازم را نیز دریافت کردند.
کد خبر: ۷۵۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 25 June 2019
از 27 اردیبهشت 98 طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در سطح استان و با حضور برخی دستگاه های استانی مرتبط با موضوع در حال اجرا است و آنگونه که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می گوید ، لازم است حساسیت مردم نسبت به این بیماری که به بیماری و قاتلی خاموش شهرت دارد ، بالا رود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر ابراهیم نعیمی که برای ازائه گزارشی از روند اجرای این طرح سخن می گفت بر این نکته تاکید دارد که وی اکنون به نمایندگی از همه ی دستگاه های مرتبط با طرح سخن می گوید و همه ی این دستگاه ها تاکنون به میزان سهم خود در اجرای طرح به خوبی عمل کرده اند و قصد ندارد زحمات دیگران را نادیده بگیرد و در واقع این گزارش ، بیان عملکرد همه ی دستگاه ها است.
 
آخرین جزئیات از اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد / استقبال خبرنگاران از طرح غربالگری + تصاویر
 
نعیمی اجررای طرح ملی کنترل فشار خون را در 8 شهرستان به صورت کاملا منسجم بیان کرد و گفت که همه این شهرستان ها خود جداگانه در نشست با خبرنگاران جزئیات کامل اجرای طرح در حوزه تحت پوشش خود را بیان خواهند کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای موفق طرح ، گفت : از ۱۵۸۹۳۱ نفری که از طریق سامانه سیب ارزیابی فشارخون شده اند ۲۶ هزار نفر بیمار مبتلا به فشارخون بالا بودند اما در طرح شناسایی جدید تا امروز فقط ۸۱۶نفر شناسایی شدند .
نعیمی تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح ملی تاکنون بالای ۶۵ درصد از افراد مشمول اجرای طرح غربالگری فشار خون تحت کنترل و مراقبت‌های اولیه قرار گرفته اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افراد مشمول اجرای طرح غربالگری کنترل فشار خون در سطح استان را حدود ۶۸ هزار نفر دانست و گفت: تا پایان اجرای این طرح این افراد باید تحت کنترل فشار خون قرار گیرند.
نعیمی یادآور شد : در حالی که جمعیت هدف وزارت بهداشت برای زیرپوشش قرار دادن اجرای طرح کنترل فشار خون حدود ۱۶۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد است ولی دانشگاه علوم پزشکی استان با کمک سایر نهادهای برون و درون دانشگاهی، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت افزون بر ۲۰۸ هزار و ۳۶ نفر را از زمان آغاز اجرای طرح تاکنون زیرپوشش قرار داده است.
 
آخرین جزئیات از اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد / استقبال خبرنگاران از طرح غربالگری + تصاویر

بر اساس تخمین وزارت بهداشت بیش از ۴۰ درصد مردم ایران دارای فشار خون بالا هستند ولی نسبت به بیماری خود مطلع نیستند.
وی تصریح کرد: کار غربالگری و اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در این استان در بیش از ۶۶۱ پایگاه و مرکز ثابت و سیار در حال انجام است.
برآورد شده که در این پویش ملی کنترل فشار خون، حدود ۲ میلیون نفر دارای فشار خون بالا شناسایی شوند. بسیج ملی فشار خون، نخستین گام بسیج بهداشتی وزارت بهداشت در سال ۹۸ محسوب می‌شود.
اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر ۷۱۳ هزار نفر از تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ تیر امسال نیز ادامه دارد.
استقبال خبرنگاران از طرح غربالگری
تعدادی از خبرنگاران با مراجعه به یکی از پایگاه های مستقر در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به کنترل فشار خون خود پرداختند و از مسئولین مرتبط توصیه های لازم را نیز دریافت کردند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار