رییس استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه طرح "خانه علوم پایه" برای اولین بار در کشور در سال تحصیلی 98-97 در خوزستان اجرا شد، گفت: تلاش می‌کنیم در آینده 50 درصد مدارس سمپاد در مقطع دوره اول متوسطه این طرح را اجرایی کنند.
کد خبر: ۷۵۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 26 June 2019

جمال حیدری اظهار کرد: طرح خانه علوم پایه برای اولین بار در سطح مدارس استعدادهای درخشان کشور در طول سال تحصیلی 98-97 در خوزستان اجرا شد. این طرح برای مدارس دوره اول متوسطه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: خانه علوم پایه، بستر و پایه مناسب را برای انتقال تجارب و بهره‌گیری دانش‌آموزان مستعد مدارس عادی از امکانات و دانش دبیران و دانش‌آموزان مدارس سمپاد در دروس علوم پایه فراهم می‌کند. این طرح به صورت پایلوت برای اولین بار در دبیرستان دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان شهید بهشتی بهبهان اجرا شد که این مدرسه شش مدرسه عادی پیرامون خود را تحت پوشش قرار داد.

رییس استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با یک برنامه منظم و مدون در طول سال تحصیلی و در موضوعات مشخص شده در زمینه درس ریاضی و علوم تجربی، این طرح اجرایی شد و دانش‌آموزان در کارگاه‌های آموزشی که برگزار شد به تبادل نظر، دانش افزایی و گفت‌وگو پرداختند. در زمینه ریاضیات نیز کارگاه‌های آموزشی ریاضیات در زندگی روزمره و آشنایی با مشاهیر ریاضی ایران و جهان برای دانش آموزان برگزار شد.

حیدری افزود: در رشته علوم تجربی نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی تشریح، شناخت مواد و وسایل آزمایشگاهی و مسائلی که برای آشنایی دانش‌آموزان با مسابقات ملی و بین‌المللی لازم بود، انجام شد. کارگاه‌های نجوم و اخترشناسی نیز در این طرح برای دانش‌آموزان برگزار شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در خوزستان طرح خانه علوم پایه امسال در یک مدرسه استعداد درخشان اجرا شد اما در سال آینده تلاش می‌کنیم این طرح را به سایر مدارس دوره اول متوسطه گسترش دهیم. در مجموع 12 مدرسه دوره اول متوسطه در استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم 50 درصد مدارس دوره اول متوسطه ما در استان این طرح را اجرا کنند تا دانش‌آموزان مستعد مدارس عادی پیرامون خود را تحت پوشش این برنامه قرار دهند.

رییس استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان درخصوص اهداف اجرای طرح خانه علوم پایه، گفت: استفاده حداکثری از منابع و امکانات مدارس سمپاد برای دانش‌آموزان مستعد دیگر مدارس، کمک برای ایجاد انگیزه به منظور تقویت فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای هدایت دانش‌آموزان در رشته‌های علوم پایه و توسعه کاربردی علوم پایه در زندگی این افراد، از جمله اهداف اجرای این طرح است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار