مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در حال حاضر براساس برآوردها ۳۰ شهر در خراسان رضوی با چالش تامین آب روبه‌رو است.
کد خبر: ۷۵۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 25 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، سید ابراهیم علوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی‌ در مصرف آب اظهار داشت: استاندارد مصرف آبی که برای هر مشترک تعیین شده 15 متر مکعب است که هم اکنون تنها 49 درصد مشترکان آن را رعایت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: قیمت تمام شده آب با قیمتی که مردم برای آن می‌پردازند فاصله زیادی دارد و به همین علت هم اکنون شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی یک شرکت زیان‌ده به حساب می‌آید.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه این شرکت با تنگناهای اعتباری نیز دست به گریبان است و در سال 97 بودجه در نظر گرفته شده برای ما 111 میلیارد تومان بوده که از این میزان 74 میلیارد تومان تخصیص داشته و طبیعی است با داشتن 85 پروژه عملیاتی در سطح استان مشکلاتی به وجود بیاید.

 

علوی تاکید کرد: برای ادامه اجرای پروژه‌ها ما به سمت مشارکت با بخش خصوصی پیش رفته‌ایم و هم اکنون قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی در آب و فاضلاب استان خراسان رضوی بالغ بر 143 میلیارد تومان است.

 

 

وی در ارتباط با مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا برای آبرسانی به شهرستان‌های خراسان رضوی، بیان کرد: آبرسانی به نیشابور، گلبهار، ششتمد، طرقبه و شاندیز و گناباد، اجرای ‌پروژه‌های فاضلاب خواف، تایباد، گلبهار، تربت جام، بردسکن، بجستان و خلیل آباد از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی است.

 

علوی با بیان اینکه تامین آب خراسان رضوی وابستگی زیادی به منابع زیرزمینی دارد، خاطرنشان کرد: ما باید مراقبت خود از منابع را افزایش دهیم و همین حالا در خراسان رضوی 30 شهر با چالش‌هایی در حوزه تامین آب روبه‌رو بوده ‌و از این نظر وضعیت مناسبی ندارند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با تایید وجود مشکلات مالی در حوزه‌های‌ عمرانی، تصریح کرد: ما در برخی از موارد کسری اعتبارات را با منابع داخلی جایگزین می‌کنیم اما با این حال هم اکنون شرکت بالغ بر 100 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار