داور برنامه تلویزیونی عصر جدید:
عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما و داور مشهور عصر جدید در مشهد، جعفر صادق(ع) را امام تشکیلات و تبلیغات خواند که علاوه بر صدق مظهر مدیریت و رهبری هستند.
کد خبر: ۷۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 29 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید بشیر حسینی، دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) امروز در مسجد امام سجاد(ع) مشهد با موضوع سیره تربیتی امام ششم شیعیان اظهار کرد: کل اهل بیت مظهر صدق اهل بیت هستند اما امام صادق علاوه بر صدق مظهر مدیریت و رهبری هستند که خودشان تشکیلاتی شامل ۴۰۰۰ نخبه و اندیشمند داشتند.

وی افزود: موضوع سعه صدر را از امام صادق باید یاد گرفت که ایشان مدیریت را سه بخش میدانستند که دو بخش نخست آن شامل مداهنه و جذب دلها و همدلی و همراهی است و بخش سوم درباره دقت و اداره امور است و در این راستا استفاده درست از ابزار رسانه ضرورت دارد.

عضو مؤلف کتاب تفکر و سواد رسانه ای آموزش و پرورش، اذعان کرد: امام صادق احیاگر امر نبوی هستند و کار رسانه ای و تشکیلاتی مکتب اهل بیت را منتشر کردند.

وی اظهار تاسف کرد: ما امروز شرمنده‌ایم که زینت مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) و ترویج کننده پیام عترت نبودیم درحالیکه در جهان انسانهای تشنه بسیاری هستند که داستان راستان اهل بیت پیامبر اسلام را نشنیدند.

دکتر حسینی، با اشاره به ماجرای انفاق افطاری در سه روز متوالی در منزل امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) به مسکین(فقیر) و یتیم و اسیر‌‌ یادآوری کرد: آیت الله جوادی آملی در این باره می‌فرمودند فقیر و یتیم مسلمان بودند اما اسیر، حتی مسلمان هم نبوده است و اینکه این داستان در سوره انسان یا دهر آمده است یعنی انسانی ترین الگوی روزگار است که متاسفانه این تصاویر به عالم مخابره نشده است.

وی افزود: استفاده درست از فضای روز و  نیز کار تیمی و تشکیلاتی را باید از حضرت صادق(ع) آموخت که کار بزرگ را امروز را نه تنها با یک سنگر بلکه با فعالیت جمعی در جبهه حق می‌توان رقم زد و مکتب‌سازی لازم است.

عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما با اشاره به آیه " قد افلح المومنین " درباره معنای ایمان را به نقل از آیت‌الله جواد آملی، فردی دانست که انسان کنارش احساس امنیت کند و پول و ناموسش را هم بتواند به او بسپارد.

وی تاکید کرد: در برابر عهد الهی باید پایبند باشیم و این پرسش را از خودمان داشته باشیم که آیا مردم با دیدن ما احساس امنیت می‌کنند؟!

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: چرا در دنیا داعش می‌سازند؟ برای اینکه احساس ناامنی به مردم دست بدهد وگرنه خدا به قدری مهربان است که آنچنانکه در دعا میگوییم ما به خودمان بد می‌کنیم‌.

داور برنامه عصر جدید که با تکه کلام "باعشق" معروف است، گفت: عشق حقیقی را در مکتب اهل بیت پیدا کردیم و پرچم عشق قرار نیست دست دیگران باشد و آنها که به خدا مومند عاشقند و در قرآن هم هر جا که خدا می‌فرماید "یا ایها الذین امنوا" منظورش حرف خصوصی و دلبرانه با اهل ایمان است.

وی افزود: ما تنها امیدمان این است که عشق را بزرگ کنیم و تفاوت عشق و هوس را بگوییم که عاشقانه ترین داستان انفاق سه روز طعام توسط اهل بیت پیامبر اسلام است.

دکتر حسینی ادامه داد: در دولت کریمه انها که عاشق و مومن هستند عزت می‌یابند اما نفاق ذلیل می‌شود و افتخار و پُز دادن، جوان مومن بودن می‌شود و جوان میفهمد که مکتب اهل بیت باکلاس است و عشق را فقط در این مکتب می توان دریافت و لذت ذکر و عبادت را درک و گناه را ترک می‌کنند.

مولف کتاب ۱۵۰ هشتگ اظهار تاسف کرد: حلاوت ذکر را خیلی ها نچشیدند و در مساجد و هیئتها امنیت را باید احساس کرد و چه خوب که جوانهای ما با محراب سلفی بگیرند!

دکتر حسینی با اشاره به ضرورت رعایت زیبایی و عطر خوش در فضای مساجد و اماکن مذهبی گفت: شکر خدا که در مکتب اهل بیت و در هیئتها هم شادیم و هم امیدوار و نشاط هیئت را کاش همه جوانها بچشند.

وی با اشاره حدیثی از امیرالمومنین که فرمودند فرزندنتان را برای فردای خودش تربیت کنید، گفت: در زمانه ای هستیم که بدون رسانه نمی‌توان زندگی کرد و این رسانه‌ها باید باز هم ابزار شیعه آل محمد(علیهم السلام) باشند.

به گفته این استاد ارتباطات ، مکتب اهل بیت مکتب رزق الهی ست که فرمودند "رزقکم فی السما " و در واقع وعده‌ها از بالاست و ما اگر می‌خواهیم درجوانانمان به دین رغبت ایجاد کنیم پس باید روحیه کرامت بالا باشد.

وی با طرح این پرسش که از حاتم طایی چقدر شنیدیم ؟! یادآوری کرد: کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) سالی دو مرتبه هرچه داشتند را می‌بخشیدند اما ماجرای حقیقی حیات ایشان به جهانیان معرفی و رسانده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار