تابناك اصفهان/ عاطفه قلع ريز : رئيس مجمع نمايندگان استان اصفهان گفت : در حال حاضر بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون متر مكعب آب از دو شهرستان سميرم و فريدونشهر در حالي خارج مي شود كه اگر انتقال بين حوزه اي ممنوع است بايد اين امر در خصوص اصفهان هم اجرايي شود اما متاسفانه ترس مسئولان اصفهان از اينكه صندلي خود را از دست بدهند باعث شده به دفاع از مردم استان بلند نشود و مقابل اصفهان ستيزي كه بين دولتمردان شاهديم، مقاومت نكنند.
کد خبر: ۷۵۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 30 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناك، سيد ناصر موسوي لارگاني در گفتگوي اختصاصي با اين رسانه در خصوص آخرين تصميمات گرفته شده در خصوص وضعيت آب گفت: علي رغم وعده اي كه رئيس جمهور در خصوص احياي زاينده رود به مردم اصفهان داده بود اما شاهد اين ماجرا نبوديم و حتي به خاطر تعجيل 19 نماينده مجلس شوراي اسلامي براي رفتن به مجلس به هنگام استعفا باعث شد كه شاهد خروجي خوبي و نتيجه مطلوب از اين امر نباشيم و باز هم شاهد خلف وعده در مورد احياي حوزه زاينده رود مثل درياچه اروميه باشيم.
وي با بيان اينكه اگر نمايندگان مجلس چند روزي صبر مي كردند قطعا با وعده هاي عملي مسئولان در حوزه زاينده رود و تالاب گاوخوني مواجه مي شديم، ادامه داد: مسئولان اصفهان نبايد از صندلي رياستي كه بر آن تكيه كردند بترسند و به دفاع از مردمي كه براي پايبندي نظام از هيچ اقدامي فروگذار نبودند، بلند شوند.
رئيس مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: علي رغم بارش هاي خوبي كه در طي سال گذشته شاهد بوديم وذخيره سد زاينده رود كه به 780ميليون متر مكعب رسيده است اما شهرستان هاي اصفهان هم اكنون با كمبود آب شرب مواجهند.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر از يك سامانه آب شرب مردم اصفهان تامين مي شود به طوري كه بايد 14 متر مكعب آب در ثانيه براي شرب تامين شود اما براي جمعيت 5 ميليون و 120 هزار نفري مردم اصفهان تنها 10 متر مكعب آب منتقل ميشود، اضافه كرد: اجراي سامانه دوم آبرساني به 14 شهرستان اصفهان مطرح بود كه در پي جلسه اي با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و تحقيق  وتفحص از آنها بدنبال اين هستيم كه بدانيم تكليف و سرانجام اجراي اين طرح چه شد.
 لارگاني با اشاره به اينكه به ما وعده داده بودند آب را به طور كامل نبندند و آْب را براي كشت پاييزه در مهرماه باز كنند، ادامه داد: دولت بايد در زمينه رفع بحران آب در اصفهان حاكميتي ورود پيدا كند تا دوباره شاهد خسارت هاي كلان از بارش هاي شديد باران در ديگر نقاط نباشيم و اين اب را به سمت اصفهان هدايت كند.
وي با اعلام اينكه اگر انتقال آب بين حوزه اي ممنوع است نبايد براي اصفهان هم اجرايي شود اين در حالي كه بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون تومان آب از دو شهرستان فريدونشهر و سميرم خارج ميشود و براي استان هاي ديگر انتقال مي يابد، ادامه داد: در حال حاضر يك ميليارد و 200 ميليون متر مكعب آب از سميرم خارج ميشود و 500 ميليون متر مكعب از فريدونشهر كه بايد جلوي اين كار گرفته شود.
رئيس مجمع نمايندگان استان اصفهان با بيان اينكه مسئولان استان اصفهان بايد مطالبه كنند كه چرا بايد آب از استان اصفهان خارج شود و به ديگر استان ها برود، ادامه داد: بي آبي در اصفهان به حدي رسيده كه دشت هايي كه يك زماني سرسبز بود امروز به كوير مبدل شده است و بايد هرچه سريعتر از خروج آب از استان اصفهان به ديگر استان ها جلوگيري شود.
وي با بيان اينكه نه نمايندگان مجلس و نه مسئولان استان اصفهان اقدام خاصي براي رفع آلودگي هواي اصفهان نكردند، اضافه كرد: متاسفانه از دوره هشتم مجلس اعلام كردم كه گرد و غبارهاي برخاسته از تالاب گاوخوني سمي است و امروز كه شاهد آلوده شدن هواي اصفهان با اين گردو غبارها هستيم اما هيچ اقدام خاصي را از سوي مسئولان اصفهان شاهد نبوديم و اين در حالي است كه اگر اين شدت آلودگي را در تهران شاهد بوديم هم مسئولان صداي اعتراضشان بلند ميشد و هم قطعا تهران را تعطيل مي كردند .
وي با اشاره به اينكه شاهد اصفهان ستيزي در دولت و مجلس هستيم كه به خود مسئولان اصفهان بر مي گردد كه با جديت مطالبه گر نبودند و به دفاع از مردم بلند نشدند به اين صورت كه هر ساله مالچ پاشي براي رفع گرد و غبار به تمامي استان هاي داراي اين مشكل داده مي شود اما براي اصفهان اين امر ديده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار