مدیرعامل ایرنا: دامن زدن بر این گونه مسائل حاشیه‌ای به هیچ وجه نه با اصول، مبانی و باورهای اعتقادی اسلامی و انسانی و نه با راهبرد و اصول حرفه‌ای ایرنا با قدمتی بیش از ۸۵ سال، سازگار است.
کد خبر: ۷۵۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 02 July 2019

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روز گذشته سفری یک وزه به کهگیلویه و بویراحمد داشت که در این سفر ضمن دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در جمع کارکنان این خبرگزاری حاضر و در خصوص رویکرد این خبرگزاری سخن گفت. از آنجا که ایرنا خبرگزاری رسمی دولت است و قدرت و توانایی این خبرگزاری در پوشش خبر و تولید گزارشات می تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت اقدامات دولت نماید ، رسانه های مستقل نسبت به عملکرد این رسانه معمولا حساسیت های خاص خود را دارند. خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دیدار سید ضیاء هاشمی با مجموعه خبرنگاران ایران نوشت:
سید ضیا هاشمی دوشنبه شب در جمع رئیس و کارکنان خبرگزاری ایرنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: البته اقتضای شرایط امروزی جامعه و فضای حاکم رسانه‌ای خود به گونه‌ای نامحسوس مواضع منفعلانه را برنمی تابد بلکه باید فعالانه و از موضع شجاعت، جسارت و خلاقیت به این عرصه حساس ورود کرد.
وی تولید خلاقانه اخبار و رویدادها در ایرنا را یک اصل راهبردی بر بستر واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای حرکت در مسیر پیش برنده آن در این برهه زمانی دانست و تصریح کرد: امروزه سیاست ایرنا این است که علاوه بر تولید یک خبر در فرآیند شکل گیری آن، برخی ایده‌ها و مطالب یک صاحبنظر نیز می‌تواند منشأ جریان سازی خبری شود.

سفر یک روزه مدیر عامل ایرنا به کهگیلویه و بویراحمد / تاکید سید ضیاء بر پرهیز از مسائل حاشیه ای / پاسخ پوتین به سوال هاشمی


پاسخ پوتین به سوال هاشمی

هاشمی با اشاره به برخی اصول و خط و مشی ایرنا در سطح ملی بر ضرورت تقویت و حفظ انسجام درونی با نگاه به بیرون و تکیه بر ظرفیت‌های بین المللی گفت: ایرنا اکنون در عرصه جهانی جایگاه ویژه خود را نیز پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به تغییر نگاه به ایرنا در عرصه جهانی تاکید کرد: جایگاه ایرنا در فضای رسانه‌ای دنیا متفاوت از سایر رسانه هاست.
وی ابراز داشت: ایرنا با توجه به شاخص‌ها و استانداردهای رسانه‌ای و خبری و جایگاهی که از حیث ارتباطات، تعاملات، ظرفیت‌ها و دسترسی به ارکان دولت و نظام دارد یک رسانه متفاوت با حفظ جایگاه ویژه در عرصه داخلی و جهانی است.
هاشمی تحول و تغییر نگاه به خبرگزاری ایرنا در عرصه جهانی را فرصتی مغتنم برای ایجاد تعاملات و تبادلات خبری و رسانه‌ای کشورمان با رسانه‌های مطرح دنیا دانست و گفت: این مهم در مناسبات، تبادلات و ارتباطات بین سفرا، و مقامات کشورهای مختلف ظرف یک سال گذشته بویژه در دیدار اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سنپترزبرگ به وضوح مشهود بوده است.
مدیرعامل ایرنا در پرسش خود از رئیس جمهوری روسیه در ابتدا با تمجید از دولت روسیه در اتخاذ مواضع مستقل و مبتنی بر دفاع از منافع ملی در امور بین المللی در دوره ریاست جمهوری پوتین گفت: ترامپ از پیمان‌های متعددی همچون منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد، تغییرات اقلیمی پاریس، برجام، سازمان یونسکو و نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده است و به نظر می‌رسد که آمریکا به هیچ توافق بین المللی پایبند نخواهد بود، در چنین شرایطی جامعه جهانی چه باید بکند؟.
ولادیمیر پوتین در واکنش به پرسش سید ضیا هاشمی تصریح کرد: این مسیری رو به بن بست است و روسیه از امکانات خود برای حل مسائل موجود از طرق دیپلماتیک و مذاکره حمایت می‌کند.
پوتین با بیان اینکه ایران همسایه ما و شریک ما در امور منطقه‌ای و حتی بین المللی است، اظهار کرد: به رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود، روسیه همه توافقات و طرح‌های مشترک در ایران را پیگیری می‌کند و همواره به تعهدات خود پایبند است.
بیست و سومین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ شانزدهم خردادماه ۱۳۹۸ با حضور نمایندگانی از بیش از ۱۴۰ کشور از جمله مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به میزبانی کشور روسیه برگزار شده بود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در عین حال تقویت و تداوم این مسیر را مستلزم ابزارها و استانداردهای خاص دانست و گفت: حفظ این دستاوردها، مبانی، اصول و راهبردها بر بستر انسجام، اعتمادسازی عمومی و حرکت بر پایه اصول معنا می‌یابد.
هاشمی گفت که آینده و افق پیش روی ایرنا با رویکرد و گفتمانی جدید، بر پایه بینش عمیق، روشن و خلاق همراه با بازسازی سرمایه‌های اجتماعی، نگاه امیدوارانه به آینده و تکیه بر خرد جمعی استوار است.
مدیرعامل ایرنا اضافه کرد: با تقویت ظرفیت‌های موجود از جمله در حوزه نیروی انسانی کارآمد اکنون این خبرگزاری منشأ تحولات و جریان سازی های خبری با رعایت استانداردها و شاخص‌های خاص خود در عرصه ملی و بین المللی است.
مسائل حاشیه‌ای با اصول حرفه‌ای ایرنا سازگار نیست
وی برخی ملاحظات انسانی و اخلاقی به عنوان مبنا و اصول ضروری در سیر تحولات و تغییرات ایرنای جدید را یادآور شد و تاکید کرد: برخی نگاه‌های غیرحرفه ای، تعصب‌های بی مورد جنسیتی و یا نژادی، قومیت گرایی ها، مسائل حاشیه‌ای و فرعی نباید در اصول و راهبرد حرفه‌ای این خبرگزاری کمترین خللی ایجاد کند.
مدیرعامل ایرنا یادآور شد: دامن زدن بر این گونه مسائل حاشیه‌ای به هیچ وجه نه با اصول، مبانی و باورهای اعتقادی اسلامی و انسانی و نه با راهبرد و اصول حرفه‌ای ایرنا با قدمتی بیش از ۸۵ سال، سازگار است.
هاشمی همچنین از برگزاری جشن باشکوه هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در ۲۰ مرداد ماه امسال با حضور برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی، اجرایی و رسانه‌ای در تهران خبر داد.
وی همچنین بر ضرورت حفظ جایگاه و پیوند هویت سازمانی کارکنان ایرنا و ایجاد فضای باز برای تبادل افکار و تقویت ارتباطات اجتماعی آنان در سطوح گوناگون سازمانی تاکید کرد و گفت: تشکیل کانون بازنشتگان و استفاده از تجربیات ارزشمند آنان در راستای همین رویکرد و سیاست است.
مدیرعامل ایرنا همچنین در سفر یک روزه خود به یاسوج با حسین کلانتری استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد دیدار و بر ضرورت تعاملات دوسویه و آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی بر تقویت و شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای این استان در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.
وی در دیدار با معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیر فرودگاه یاسوج نیز بر ضرورت و تقویت این فرودگاه به عنوان یکی از حوزه‌های مهم توسعه‌ای و زیربنایی در استان تاکید کرد و یادآور شد: از ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در سطح ملی و استانی برای رونق این فرودگاه و افزایش تعداد پروازهای آن از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار