کنکور سراسری یکی از برهه های مهم و آزمون های سرنوشت ساز هر انسانی در کشور ما می باشد که به وسیله آن تا حدود زیادی سرنوشت آینده خود را با آن رقم خواهد زد و به همین دلیل این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و برای حضوری موفق در آن می بایست از هر لحاظی آمادگی کافی را دارا بود.
کد خبر: ۷۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 02 July 2019

تابناک فارس به نقل از  علم و فناوری:کنکور سراسری یکی از برهه های مهم و آزمون های سرنوشت ساز هر انسانی در کشور ما می باشد که به وسیله آن تا حدود زیادی سرنوشت آینده خود را با آن رقم خواهد زد و به همین دلیل این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و برای حضوری موفق در آن می بایست از هر لحاظی آمادگی کافی را دارا بود.

 

 

به همین منظور گفتگویی اختصاصی با مسئول کارگروه کنکور اداره آموزش و پرورش شهرستان فراشبند و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در این شهرستان داشته ایم.

مسئول کارگروه کنکور اداره آموزش و پرورش فراشبند با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در چند روز آینده نکاتی را برای استفاده بهینه داوطلبان از زمان باقی‌مانده و مدیریت شرایط در جلسه آزمون تشریح کرد.

 

یوسف سیمکانی در گفت‌وگویی در خصوص نکاتی برای داوطلبان کنکور سراسری در روزهای پایانی پیش از آزمون با بیان اینکه داوطلبان باید در این روزها به اطلاعیه‌هایی که از سوی سایت سازمان سنجش ارائه می‌شود حتماً توجه کنند ، اظهار کرد: در این ایام داوطلبان باید نکاتی را که در گذشته در حین مطالعه یادداشت کرده‌اند، مطالعه کنند و برای مطالبی که تاکنون فرصت مطالعه آن‌ها را نداشته‌اند دیگر وقتی اختصاص ندهند .

 

 

وی با اشاره به نکات مهم در شب پیش از آزمون ، گفت: داوطلبان به هیچ‌ وجه نباید شب پیش از کنکور از قرص‌های خواب‌آور استفاده کنند و باید توجه داشته باشند که حداقل هشت ساعت خوابِ خوب برای نداشتن استرس و توان بالای ذهن لازم و ضروری می باشد . همچنین برای روز آزمون نیز باید از شب قبل برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و بهتر است که سعی شود یک ساعت پیش از آزمون سر جلسه حضور پیدا کرده تا با جو محیط، صندلی و سایر شرایط بیشتر آشنا شود .

 

مسئول کارگروه کنکور اداره‌ آموزش و پرورش فراشبند عنوان کرد: روز قبل از آزمون نباید غذاهای بیرونی صرف شود که بیشتر آن ها پر از چربی های اشباع شده و قند می باشند ، بلکه بهتر است از غذای کم‌چرب پروتئینی مانند مرغ یا ماهی استفاده شود. صبحانه روز آزمون نیز بهتر است یک غذای پروتئینی کم‌چرب مانند نان، گردو و عسل استفاده شود .

سیمکانی ادامه داد: داوطلبان نباید به شایعاتی که درباره سختی و دشواری سؤالات و ... مطرح می‌شود ، توجه کنند . در جلسه آزمون نیز حتماً 2 مداد نرم ، یک پاک‌کن ، یک ظرف آب به همراه داشته باشند ؛ همچنین همراه داشتن ساعت مچی لازم است تا بتوانند زمان خود را برای داشتن آزمونی خوب مدیریت نمایند.

 

 

وی گفت: مدت زمان پاسخگویی به دفترچه عمومی ( دفترچه اول آزمون سراسری ) 75 دقیقه می باشد که داوطلب باید تلاش کند در مدت 60 دقیقه به سؤالات پاسخ دهد و 15 دقیقه باقی‌مانده را به سؤالات دشوار دفترچه اختصاص دهد.

 

مسئول کارگروه کنکور اداره‌ آموزش و پرورش فراشبند با تأکید بر اینکه داوطلبان باید حتماً در جلسه آزمون مدیریت زمان داشته باشند ، خاطرنشان کرد: برای استفاده بهتر از وقت می‌توان از استراتژی بازگشت استفاده کرد ، به این شکل که سؤالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌دانند ، با علامت ضربدر مشخص کنند و از آن‌ها بگذرند و در کنار سؤالات دشوار علامت منفی بگذارند تا پس از اتمام پاسخگویی به همه سؤالات ، ابتدا به سراغ سؤالات دشوار و سپس در صورت داشتن وقت کافی به سراغ سؤالاتی بروند که با علامت ضربدر علامت‌گذاری کرده‌اند .

 

سیمکانی ادامه داد: توصیه می‌شود هنگام یافتن پاسخ سؤال بلافاصله در پاسخنامه علامت‌گذاری کنند ؛ چراکه اگر پاسخ‌ها را در دفترچه علامت‌گذاری کنند تا در پایان به طور یک‌جا وارد پاسخنامه کنند ، ممکن است منجر به علامت‌گذاری اشتباه در پاسخنامه یا کمبود وقت شود.

 

سینکانی عنوان کرد: داوطلبان سر جلسه بلافاصله بعد از توزیع دفترچه ، پاسخگویی را شروع کنند و سؤال‌ها را به طور یک‌جا نگاه نکنند ، چراکه باعث اتلاف وقت می‌شود ؛ همچنین به وجود افعال منفی در برخی سؤالات توجه کنند و بدانند ارزش سؤالات هر درس با هم برابر است ، پس صرف کردن وقت بیش از حد بر روی یک سؤال کار مطلوبی نخواهد بود

.

 

مسئول کارگروه کنکور اداره‌ آموزش و پرورش فراشبند ادامه داد: داوطلبان نباید از خود انتظار داشته باشند که به همه سؤالات پاسخ دهند . بهتر است پیش از آغاز آزمون توجه کنند که اگر مشکلی در صندلی، شرایط محیطی و ... وجود دارد ، به مسئولان اطلاع دهند و سر جلسه به دستورالعمل‌هایی که ارائه می‌شود توجه کرده و راهنمایی‌ها را به‌کار بگیرند.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که انتخاب رشته مهم‌ترین مرحله پس از آزمون است و باید با اطلاعات کامل انتخاب رشته را انجام داد که یک مشاور مجرب می‌تواند راهنمای خوبی برای این کار باشد.

 

سیمکانی در خصوص توصیه‌ها برای پس از آزمون نیز گفت: با توجه به کلید سؤالات که پس از آزمون در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد ، داوطلبان می‌توانند درصدهای حدودی خود را محاسبه کرده ، درباره رتبه احتمالی خود با مشاوران صحبت و درباره رشته‌هایی که احتمال قبولی در آن‌ها وجود دارد ، تحقیق کنند.

 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از فراشبند استان فارس؛ آمار شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال 98 در کل کشور یک میلیون و 216 هزار و 560 نفر می باشد که از این میان 93 هزار و 178 داوطلب در استان فارس به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و قابل توجه است که آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری در استان فارس نسبت یه سال گذشته با افزایش هشت هزار و 444 نفری مواجه شده است.

در استان فارس طبق اعلام قائم مقام دانشگاه شیراز 61 درصد شركت كنندگان فارس را زنان و 39 درصد را مردان تشکیل می‌دهند .

داوطلبان کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

همانند سال های گذشته بیشترین استقبال را در رشته تجربی شاهد هستیم که در استان فارس گروه تجربي با ٥٠ هزار و ٦٩٩ نفر پرمتقاضي ترين گروه آزمایشی را به خود اختصاص داده و پس از آن گروه آزمایشی انسانی با ١٥ هزار و ٧٧٠ ، گروه آزمایشی زبان با ١٠ هزار و ٣٢٣ نفر ، گروه آزمایشی ریاضی با ٩ هزار ٥٤٦ نفر و گروه آزمایشی هنر با ٦ هزار و ٨٤٠ نفر داوطلب در ردیف ‎ های بعدی قرار دارند .

قابل ذکر است که از مجموع داوطلبان استان فارس 37 هزار و ٨٣٧ نفر در حوزه شهر شيراز و مابقي در ٣٤ بخش، شهر و شهرستان در این دوره از کنکور سراسری به رقابت می‌پردازند .

ثبت نام آزمون کنکور سراسری از روز چهارشنبه 24 بهمن 97 آغاز و تا روز پنجشنبه دوم اسفند ادامه داشته و زمان برگزاری آزمون سراسری سال 98 در روزهای پنجشنبه 13 و جمعه 14 تیر ماه 98 می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار