سفیر کشور عراق در ایران با اشاره به شرایط تحریم ظالمانه کنونی علیه نظام و ملت ایران گفت: دولت و ملت عراق در کنار ملت ایران ایستاده و به دنبال راهکار اقتصادی و گشایش برای ملت و نظام ایران است.
کد خبر: ۷۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 04 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، سعد جواد قندیل عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: کشور عراق تا حد ممکن و توان خود، نظام و دولت ایران را از تنگناهای اقتصادی کنونی خارج خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سفارت عراق وظیفه دارد تعاملات و هماهنگی ۲ ملت و کشور را افزایش دهد و با سفر رئیس جمهوری ایران به عراق و نخست وزیر عراق به تهران پروتکل هایی اجرا شد که مقدمه ای برای افزایش میزان تعاملات مالی ۲ کشور تا ۲۰ میلیارد دلار در سال است.

سفیر عراق در ایران :دولت عراق ، ایران را از تنگناهای اقتصادی کنونی خارج خواهد کرد

سفیر کشور عراق در تهران عنوان کرد: به عنوان سفیر عراق اعلام می کنم آمادگی هرگونه تعامل و همکاری مختلف در فرهنگی سیاسی و اقتصادی را با دولت و استاندار کرمان داریم.
وی افزود: کشورهای بسیاری با هم برای حمله به عراق دسیسه کردند و هدف آنان ورود به دروازه ایران بود که ایرانیان از ما مقتدرانه پشتیبانی انجام دادند و ملت عراق هیچ گاه این موارد را از ذهن خود خارج نمی کند.
قندیل با بیان اینکه امیدواریم توفیقی حاصل شود و پاسخ بخشی از پشتیبانی های ملت و دولت ایران را بدهیم گفت: یکی از مسئولیت های سفارت عراق قراردادن روادید و ویزا برای زائران ایرانی است که امید است در این بخش وظیفه خود را نسبت به ایران انجام دهیم.
وی ادامه داد: سفارت عراق در ایران امکان آماده و فراهم کردن شرایط برای سفر ایرانیان به عراق و زیارت عتبات عالیات را دارد و این کشور به خصوص با استان کرمان همکاری مناسبی دارد که می تواند موجب برقراری و توسعه ارتباطات شود.
سفیر عراق افزود: ظرفیت های بسیاری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین استان کرمان و کشور عراق وجود دارد و در این زمینه دولت عراق از توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند و تجار ما نیز به این امر علاقمندند زیرا موجب توسعه همه جانبه ۲ کشور کمک می کند.
وی با بیان اینکه رخداد جنگ تلخ هشت ساله بین ایران و عراق بیش از یک میلیون شهید بین ۲ کشور برجای گذاشت ادامه داد: تعاملات ۲ ملت به گونه ای است که هفت میلیون زائر ایرانی و عراقی بین ۲ کشور تردد می کنند و نمونه این میزان تردد در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
قندیل تاکید کرد: عنایات الهی و روابط ۲ کشور نشان می دهد که هیچ کشوری نمی تواند ارتباط و پیوند بین ایران و عراق را تضعف کند.
وی اضافه کرد: در گذشته شاهد بودیم که مشکلات و گرفتاری های بسیاری در عراق بوجود آوردند با ورود گروه های تکفیری و تجاوز به این کشور شاهد بودیم ملت، نظام و دولت ایران در کنار عراق ایستاد و از این کشور پشتیانی کرد و علاوه بر این امر، فتوای کارساز آیت الله سیستانی موجب شد که بتوانیم بر گروه تکفیری داعش چیره شویم.
سفیر عراق در رابطه با راه اندازی کنسولگری عراق در کرمان قول بررسی و همکاری داد و گفت: زمینه همکاری بیشتر موجب راه اندازی آن می شود.
وی با تاکید بر اینکه کارگروه مشترک استان کرمان و عراق شکل گیرد افزود: در سفر به استان کرمان بیش از پیش تحت تاثیر فرهنگ اصیل ایرانی قرار گرفتم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار