زیدان در بلاد کفر در خانواده ای مسلمان متولد شد و آداب مسلمانی را فقط در خانواده آموزش دید اما مسلمان زندگی کرد و خواهد کرد.اما چند صد کیلومتر این طرف،در کشور مسلمان ایران،جایی که صبح وشب صدای بلندگوهای مساجد بلند می شود و ...
کد خبر: ۷۶۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 10 July 2019

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
کاش در میان مدیران چند"زیدان" وجود داشت!
سجاد افسر ، چند روزی هست خبر ورزشی در مورد اسطوره ی فوتبال فرانسه یا به گواه تاریخ بهترین بازیکن تاریخ فرانسه و رکورد دار قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا در کسوت مربیگری بزرگترین باشگاه دنیا رئال مادرید در جراید وفضای مجازی دنیا در حال پخش هست.
"زیدان"از جمله بازیکنان مسلمان کشور فرانسه هست  که نبوغ او در وسط زمین فوتبال هر تماشاگر وببینده ای را به وجد می آورد.
در فصل جدید فوتبال اسپانیا ،زیدان پسر خود که سال گذشته ،زمانی که زیدان مربی رئال نبود به عنوان دروازبان روی نیمکت تیم بزرگ رئال بود را برای کسب تجربه به یکی از باشگاه های دسته دوم انتقال می دهد و با این کار خود ضمن کمک به پسرش در مسیر پیشرفت ،بزرگی خود را نشان می دهد.

زیدان در بلاد کفر در خانواده ای مسلمان متولد شد و آداب مسلمانی را فقط در خانواده آموزش دید اما مسلمان زندگی کرد و خواهد کرد.اما چند صد کیلومتر این طرف،در کشور مسلمان ایران،جایی که صبح وشب صدای بلندگوهای مساجد بلند می شود و مدیران آن در خانواده مسلمان و کشوری مسلمان متولد شدند و آداب اسلامی را در خانواده ،مدرسه و صداسیما وهزاران نهاد دیگر آموزش و تبلیغ می کنند فرا می گیرد خیانت های بزرگ انجام می دهند چیزی که شاید کافران بلاد دیگر در خواب نمی بینند.
کنون این سوال مطرح هست چرا باید وضعیت اخلاقیات در کشور مسلمان اینگونه باشد؟
مدیران ما هنوز جوهر امضای مدیریتشان خشک نمی شود که همچون بمب آماده انفجار از لابه لای رفتارهای خوب وبد انسانی ،بدترین را انتخاب می کنند وبا محوریت رانت وفساد وبا تکیه بر جمله ی معروف"صندلی به هیچ کس وفا نمی کند"در اولین اقدام لیست تمام اقوام،آشنایان و دوستان زنده ومرده را فراهم می کنند و اوج هنر ومدیریت خود را در پیدا کردن جایگاه ومنصب مناسب شآن هر کدام صرف می کنند .
واژه "ژن خوب"چندین سال هست در ادبیات سیاسی ایران بوجود آمده است.
گسترش انتقادی واژه ژن خوب در مطبوعات وفضای مجازی تنها مزیتی که داشت سرگرم کننده ی مردم بود وکسانی که رانت را سرلوحه ی مدیریت خود قرار دادند لحظه درنگ و ذره ای تغییر در شیوه مدیریت خود ایجاد نکرده اند.
در چنین وضعیتی اقتصادی وتحریم هایی که از طرف دنیا بر این کشور اعمال می شود تنها راه برون رفت، اصلاح  ساختار فرهنگی حاکم بر ذهن همگان می باشد کما اینکه اگر مدیران ما ضابطه وقانون ،شایسته سالاری و تخصص را جایگزین رابطه ورانت کنند بی شک چشم انداز نوینی در مسیر توسعه کشور ایجاد می شود.
کاش می شد، سران مملکت به جای استفاده از فرزندان بی تجربه خود در پست هایی مهم وهیئت مدیره های شرکت ها، همچون مسلمان بلاد کفر(زیدان)ابتدا آنها را در جایگاه های پایین تری قرار دهند تا ضمن کسب تجربه با اعتماد و دانش کافی وارد اجتماع وفضای کار شوند.
بی شک هیچ مملکتی آباد نمی شود مگر آنکه مردمانش بخواهند پس بر همه واجب است در چنین شرایطی که قانون ضعف های عظیمی دارد ،اخلاقیات حاکم بر تفکر"زیدان"را سرلوحه کار خود قرار دهند تا هرفرد با نبوغ خداوندی سهم خود را در خدمت به مردمش و آبادانی کشور  ایفا کند نه با استفاده از جایگاه پدر واقوام،چه بسا اینکه چشمه نبوغی که با رابطه جاری شود اندک زمانی بعد خشکیده خواهد شد...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار