صبح امروز صورت گرفت؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی درمراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور کار جهادی را لازمه احداث و بهره برداری از این کتابخانه عنوان کرد.
کد خبر: ۷۶۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 11 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، آیین کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور با حضور حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه،حمیدگرمابی و هاجرچنارانی نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام سید علی حسینی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی و  سایر مسئولان شهرستان در بوستان ارغوان نیشابور برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور گفت: اهل کتاب واقعی در میان همه امت ها امت اسلام است و خدا را شاکریم که ائمه معصومین در زمانی که نوشتن حدیث ممنوع بود دستور دادند اصحاب احادیث را بنویسند که اصول کافی نمونه از این احادیث است.

 

  وی ادامه داد:ائمه ما همیشه به اصحابشان توصیه می کردند که بنویسند و اهل مطالعه باشند و خدا را شاکریم که در شهری زندگی می کنیم که در هزاران قلمدان مرصع حدیث طلایی امام رضا(ع) را نوشتند.

 

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد:از پیگیریها برای احداث کتابخانه مرکزی مشهد تشکرمی کنم و امیدورام بودجه لازم برای تکمیل ساختن آن تامین شود تا مشتاقان کتاب و کتابخوانی فضای مناسبی برای مطالعه داشته باشند.

 

 در ادامه جلسه حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت:در انتهای سال 94 از طرف بانک ملت جایزه ای به پایتخت کتاب کشور شهرستان نیشابور اختصاص یافت و با جلسات راهبردی که در تهران و مشهد داشته ایم خوشبختانه این مهم امروز محقق شده است.

 

گرمابی ادامه داد: معجزه اسلام کتاب قرآن کریم است و شهر نیشابور وارث بزرگانی همچون خیام و عطار است وما قطعا باید در زمینه مطالعه سرآمد باشیم و امیدوارم کتابخانه مرکزی که امروز کلنگ آن به زمین می خورد بهانه مناسبی باشد که با یک مکان مناسب جوانان ما بیشتر به مطالعه روی بیاورند.

 

هاجر چنارانی دیگر نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن خوشحالی از شروع ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور گفت: دوسال قبل افتتاح بوستان تفریحی ارغوان باعث خوشحالی مردم شد و امروز کلنگ زنی ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان در این بوستان خوشحالی را مضاعف کرد.

 

وی ادامه داد: برای آغاز ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور دو میلیارد تومان بانک ملت تقبل کرده است و یک میلیارد تومان استانداری خراسان رضوی کمک خواهد کرد و یک میلیارد تومان  دیگر نیز  از اعتبارات کشوری در اختیار این نماینده شهرستان در نظر گرفته شده است.

 

 وی تاکید کرد: شهرستان نیشابور لیاقت آن را دارد که صاحب بهترین کتابخانه شرق کشور  باشد.

 

حجت الاسلام سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی نیز با اشاره به  افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد طی یک کار جهادی گفت: پروژه کتابخانه مرکزی مشهد بیست و سه سال بر زمین مانده بود که با یک کار جهادی  به مرحله بهره برداری رسید.

 

 وی با در خواست از مسئولان استانی و شهرستانی تاکید کرد: امیدوارم با یک کار جهادی و تشکیل جلسات منظم کار کتابخانه مرکزی نیشابور  هرچه زودتر به اتمام برسد.

 

 محمدرضا مقدم پاشا رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: برای ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور زمینی به مساحت 3600 متر مربع از طرف شهرداری در بوستان ارغوان اختصاص یافته است که آغاز عملیات اجرایی آن در زیربنای 2000 متر مربع با 4 میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد.

 

در پایان این مراسم نیز کلنگ کتابخانه مرکزی شهرستان نیشابور با حضور امام جمعه شهرستان، نمایندگان مجلس و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی و دیگر مسئولان حاضر در مراسم بر زمین زده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار