شهردار مشهد خبر داد؛
شهردار مشهد گفت: برای کنترل ترافیک اطراف حرم رضوی راه حل های پیاده محور و پاک مورد پیگیری است.
کد خبر: ۷۶۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 11 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا کلایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح اقدامات ۲۰۰ روزه شهردار مشهد برگزار شد در خصوص خبر دستگیری چند تن از اعضا شورای های شهرستان و تأثیر این روندها بر مدیریت شهری اظهارکرد: بالاخره در همه نظام‌های اجرایی موضوع فساد مطرح است و با آن برخورد می‌شود و تا جایی که من اطلاع دارم موضوع فساد مالی است اما مسئله این است که کار اجرایی در کشور سخت است و همیشه در انجام کارها بخشی زیادی از آن مرتبط با مدیریت حواشی است.

 

وی در خصوص فعالیت‌های شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: من به پتانسیل بدنه شهرداری مشهد یقین دارم و اگر ظرفیت‌های مورد نیاز فراهم شود عملکرد بسیار خوبی خواهیم داشت اما هنوز نتوانسته‌ایم فضایی را فراهم کنیم که مدیران ما عملکرد کامل خود را نشان دهند.

 

شهردار مشهد با بیان اینکه پروژه شهدا به سه بخش تقسیم می‌شود، گفت: یک بخش پلازای شهری و معابر پیرامون است همچنین بخش دیگر تراز زیر سطحی و ایستگاه مترو است که با سرعت در حال انجام است.

 

کلایی در خصوص توسعه سوغات زیارت در مشهد بیان کرد: ما خودمان را متولی اقتصاد شهر مشهد می‌دانیم و یکی از زیر پروژه‌ها کسب و کارهای مبتنی بر سوغات است. من فکر می‌کنم مجموعه اقدامات اجتماعی به جایی رسیده است که نیازمند گام بعدی باشد و گام بعدی نیاز به یک هماهنگ کننده دارد.

 

وی با اشاره به موضوع اخذ عوارض در پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: علاقه‌مندی ما این است که فضای پیرامون حرم آرام، امن، برای کم توانان مناسب و حمل و نقل عمومی خوبی داشته باشد، این وضعیت در حال حاضر خوب نیست اما نکته این است که همه اینها توسط نهادهای نظیر شورای همتا، راهنمایی رانندگی، مدیریت شهری و آستان قدس رضوی تصمیم گیری می‌شود و واقعیت این است ارتباط میان اینها برقرار نبوده است.

 

شهردار مشهد گفت: باید افق کوتاه مدت را از بلند مدت جدا کرد و راه حل های پیاده محور و پاک در اولویت باشد، محدود سازی صورت گیرد اما این محدود سازی صرفاً با اخذ عوارض نباشد جمع بندی این باشد که تسهیلات و محدودیت‌هایی را برقرار کنیم.

 

کلایی خاطر نشان کرد: اما مهم‌ترین نکته این است که محدوده پیرامون حرم را به تعدادی پارکینگ بزرگ مجهز کنیم و آنجا را مبدا قرار دهیم به همین جهت عملیات عمرانی پارکینگی در میدان شهدا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و پارکینگ وحدت در انتهای خیابان شهید نواب صفوی و چند نقطه دیگر پارکینگ احداث شود.

 

وی در خصوص کنترل جمعیت در شهر، خاطر نشان کرد: مشهد حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۷۰۰ هزار نفر به صورت میانگین جمعیت زائران به آن اضافه می‌شود و ما طیفی از مسئله‌های اجتماعی و برخورداری‌ها را داریم و موضوع متن و حاشیه ادبیات آن فرق کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار