همزمان با شب میلاد فرخنده امام رضا(ع) صورت می گیرد؛
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در ایام حج تمتع امسال تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۵ زائر خراسانی عازم سرزمین وحی می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 13 July 2019

به گزارش تابناک رضوی،جواد شاد با بیان این مطلب افزود: نخستین کاروان حج تمتع زائران خراسانی همزمان با شب میلاد فرخنده امام رضا(ع) از جوار بارگاه منور رضوی عازم سرزمین وحی شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۹ هزار و ۶۵ زائر به همراه ۳۳۵ نفر از عوامل حج خراسان رضوی و همچنین ۱۶۱۰ زائر از خراسان شمالی به همراه ۶۰ نفر از عوامل به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و در میان زائران خراسانی جوان‌ترین زائر در حج تمتع امسال ۱۲ ساله و مسن‌ترین زائر ۹۳ ساله است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد کاروان‌های حج خراسان‌های رضوی شمالی به ترتیب ۶۴ و ۱۱ کاروان هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ هزار و ۶۷۵ زائر خراسانی از مشهد به مدینه و جده اعزام می‌شوند و ۳۹۰ نفر از عوامل نیز در قالب ۷۵ کاروان حاجیان خراسانی را همراهی می‌کنند.

شاد تصریح کرد: پروازهای رفت مدینه قبل با ۲۳ پرواز و طبق برنامه زمانی ۸ روزه از تاریخ ۲۳ تیر ماه تا اول مرداد ماه انجام می‌شود و پروازهای رفت مدینه بعد نیز با ۲۱ پرواز و طبق برنامه زمانی ۹ روزه از تاریخ ششم تا چهاردهم مرداد ماه امسال صورت می‌پذیرد و در مجموع ۴۴ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) برای جابه‌جایی زائران بیت‌الله‌الحرام در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مدت زمان حضور حجاج ایرانی در عربستان سعودی ۳۰ تا ۳۴ روز است و زمان بازگشت حاجیان هم طبق برنامه زمانی ۱۹ روزه انجام می‌شود و اولین گروه از حجاج خراسانی ۲۶ مرداد ماه و آخرین گروه از این حجاج نیز ۱۳ شهریور ماه به مشهد باز می‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار