مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه اعزام زائران استان از 25 تیرماه آغاز و تا 29 تیرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در روز 25 تیرماه سه پرواز و پس از آن هر روز دو پرواز تا ۲۹ تیرماه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 13 July 2019

ابوالفضل نوفرستی با اشاره به اعزام دو هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان به سرزمین وحی، اظهار داشت: از این تعداد کاروان، دو کاروان اهل سنت و سایر کاروان‌ها اهل تشیع هستند.

وی از رشد 17 درصدی زائران نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان داشت: امسال زائران حج از فرودگاه بیرجند به مقصد مدینه از طریق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پرواز و پس از پنج روز برای انجام مناسک حج وارد مکه خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی از ارائه بیش از 47 هزار نفر ساعت آموزش برای زائران بیت‌الله‌الحرام خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: آموزش میدانی، تعیین هدف، آگاهی کامل، تأمین مخارج، توشه حلال، لوازم سفر، آغاز سفر با نماز، وصیت و غسل، ترک ناسازگاری، جوانمردی در سفر، عزت و کرامت زائر ایرانی، حل مشکل همسفران و غیره از جمله نکاتی است که در 10 جلسه قبل از سفر حجاج مطرح شده است.

نوفرستی  با اعلام اینکه اعزام زائران خراسان‌جنوبی از 25 تیرماه آغاز و تا 29 تیرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در روز 25 تیرماه سه پرواز و پس از آن هر روز دو پرواز تا ۲۹ تیرماه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگشت زائران از چهارم شهریورماه آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، تبیین کرد: لازم است زائران برنامه استقبال و پذیرایی خود را از این تاریخ‌های اعلام شده دو روز دیرتر اعلام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی میانگین سنی زائران امسال را 55 سال اعلام کرد و گفت: مسن‌ترین زائر از خراسان‌جنوبی ۹۳ ساله و جوان‌ترین زائر 17 ساله هستند که در حج امسال حضور دارند.

نوفرستی تصریح کرد: همه ساله ذابحین برای ذبح در سرزمین وحی مورد آزمون قرار می‌گیرند که این آزمون امسال برای اولین بار در خراسان‌جنوبی برای ذابحین استان‌های خراسان‌رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان در کشتارگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

وی از کمک ۱۰۰ میلیون تومان زائران خانه خدا برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد و افزود: حجاج استان در سال‌های گذشته ولیمه خود را صرف کارهای خیر از جمله مدرسه‌سازی، بیماران شیمی‌درمانی و کنگره شهدا می‌کردند که امسال نیز در اقدامی خداپسندانه زائران استان بخشی از هزینه‌های ولیمه حج را صرف کمک به سیل‌زدگان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار