خانمی که با جعل مدرک کارشناسي پرستاري یکی از دانشگاه های شمال غرب کشور و ارائه آن به بيمارستان هاي استان البرز در تعدادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر کرج فعالیت می کرد، با تلاش کارآگاهان پايگاه يکم پليس اگاهي استان البرز دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 13 July 2019

سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر گفت : در پي اعلام شکايت حراست یکی از دانشگاه های استان های شمال غرب کشور مبني بر جعل مدرک کارشناسي پرستاري آن دانشگاه ازسوی خانمي و ارائه آن به بيمارستان هاي استان البرز و فعاليت در آن ها به عنوان پرستار، با توجه به حساسيت موضوع ، پیگیری پرونده به صورت ويژه در دستورکار پايگاه يکم پليس اگاهي استان البرز قرار گرفت .
وی افزود: در تحقيقات اوليه کارآگاهان مشخص شد که متهم مدتی است که در تعدادی ازبيمارستان های استان البرز با ارائه مدارک جعلی به عنوان پرستار مشغول به فعاليت بوده ودر حال حاضر از 3 ماه گذشته تا کنون در هیچ بیمارستانی سابقه فعالیت ندارد .
این مقام انتظامی گفت: تحقیقات در خصوص شناسایی نامبرده ادامه داشت تا این که کارآگاهان مطلع شدند نامبرده اخیرا به یکی از بیمارستان های حومه شهر کرج مراجعه و پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک قصد شروع به کار در بيمارستان را دارد که باهماهنگي مسئولان و کادر بيمارستان متهم به محض حضور در بیمارستان دستگيرو برای تحقیقات بیشتر به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان منتقل شد .
سرهنگ نادربیگی بیان کرد: متهم در بازجویی های ماموران به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشت که مدرک کارشناس پرستاري را به مبلغ 50 ميليون ريال خريداري وبا طی کردن دوره های پرستاری در مراکز مختلف  و ارائه آن به بيمارستان هاي کرج به عنوان پرستار در بخش های مختلف فعالیت کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که متهم با رای دادگاه و صدور قرار وثيقه قانونی روانه زندان شد گفت: طبق قانون استفاده غیر مجاز از عناوین علمی ، استفاده از عناوین علمی نظیر دکتر ، پرستار ، مهندس و ... طبق قوانین و مقررات خاص تعیین می شود و این امر مستلزم داشتن مدرک معتبراز مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی مورد تایید وزارتخانه های مرتبط است و برای فرد خاطی مجازات های حبس و جزای نقدی پیش بینی شده است و با افراد مجرم به شدت برخورد خواهد شد .

برچسب ها: پرستاری ، دستگیری ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار