نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد داردکه اروپا در رابطه با برجام با آمریکا تبانی کرده اند و در همین قضیه چون با اروپا بسته اند، این اقدامات را انجام می دهند و این نشانه ای از یک بام و دوهوای اروپایی ها است.
کد خبر: ۷۶۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 16 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به موضوع توقیف نفتکش "گریس یک" از منظر حقوق ی بین الملل گفت:جالب است که سیاستمداران و دولتمردان اتحادیه اروپا ازجمله نخست وزیر سابق سوئد اعلام کرده که ایران که عضو اتحادیه اروپا نیست که بخواهد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را رعایت کند.

وی افزود:موضوع بعدی زمانی اتفاق افتاد که اینها داشتند به خاطر کاهش تعهدات برجامی بر ایران فشارمی آوردند.

 

تقسیم کار کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه کشورهای اروپایی در موضوع برجام به نفع آمریکا تقسیم کار کردند، تاکید کرد: کشورهای اروپایی در مقابل ایران تقسیم کار کرده‌اند ؛برخی موضع گیری کلامی داشتند،برخی تهدید کردند، برخی ابراز تاسف کردند؛ انگلیسی‌ها که نزدیک‌ترین کشور به آمریکا و دنباله رو آن هستند، اقدام به این کار کردند و انگلیس هم نقش خود این گونه را ایفا کرده است.

اروپا در موضوع برجام با آمریکا تبانی کرده اند

جمالی نوبندگانی با اشاره به اظهارات مضحکانه" جرمی هانت" و شرط گذاشتن برای آزاد کردن نفتکش "گریس یک" مطرح کرد: با برخوردهای محکم حقوقی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی؛ انگلیس مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: ما معتقدیم که اروپا در رابطه با برجام با آمریکا تبانی کرده اند و در همین قضیه چون با اروپا بسته اند، این اقدامات را انجام می دهند و این نشانه ای از یک بام و دوهوای اروپایی ها است.

توقیف نفتکش حامل نفت ایران یک بام و دوهوای حقوقی است

وی با اشاره به پاسخ "ظریف" در مورد اینکه نفت را به هر کشوری که بخواهیم می فروشیم، تصریح کرد: در آینده ای نزدیک نفتکش ما آزاد خواهد شد . همان طور که انگلیسی‌ها معتقدند که نفتکش آنها در آبهای بین المللی خلیج فارس وقتی عبور می‌کند نباید مزاحمتی برای آن ایجاد شود، چگونه برای نفتکش ما که جبل الطارق هم اعلام کرده است جز نفت خام هیچ چیز دیگری نداشته ،راهزنی دریایی می‌کنند؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری موضوع نفتکش حامل نفت ایران از سازمان ملل و مراجع قانونی بین المللی خاطرنشان کرد: توقیف نفتکش حامل نفت ایران یک بام و دوهوای حقوقی است و به نظرم این رفتار از جنس کارهای افراطی و قلدرمآبانه ای است که آمریکایی ها انجام می دهند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار