سرپرست دفتر نمایندگی شورای نگهبان در خراسان رضوی:
سرپرست دفتر نمایندگی شورای نگهبان در خراسان رضوی از عدم برگزاری انتخابات مجلس به‌صورت استانی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 16 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدکمال سروی‌ها با بیان این مطلب گفت: اگر روزه و نماز از اعمال واجب محسوب می‌شود، حفظ نظام از اوجب واجبات است و وظیفه همه مجریان و ناظران انتخابات اجرای درست انتخابات و نظارت صحیح بر امر انتخابات است.

وی با بیان اینکه این نظام برای همه ماست، ما باید به نقش خودآگاه باشیم و بدانیم چه تکلیفی داریم، افزود: ما در هر پست و شغلی که باشیم باید برای حفظ نظام تلاش کنیم.

سرپرست دفتر نمایندگی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به ضرورت ایجاد نهاد‌ها و دستگاه‌هایی در تمام دنیا برای حفظ نظام کشورها، خاطرنشان کرد: در ایران این وظیفه بر دوش شورای نگهبان است که ۲ وظیفه خطیر و مهمی را بر عهده دارد.

سروی‌ها با بیان اینکه نظارت بر قوانین کشور و نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: براساس تجربیات ۴۰ ساله، شبکه که الان در اختیار شورای نگهبان است خیلی آگاه‌تر نسبت به سال‌های اولیه انقلاب عمل می‌کند.

وی بیان کرد: در این شبکه ۱۸ هزار و ۲۸۹ نفر برای انتخابات فعالیت می‌کنند که ۴ هزار و ۵۵۶ نفر خانم و ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر هم آقا هستند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در راستای اجرای صحیح انتخابات، رسانه‌ها نقش موثری دارند و با حضور به موقع در انعکاس خبر و ابهام زدایی می‌توانند نقش آفرین باشند.

سروی‌ها ضمن اشاره بر خارج شدن طرح انتخابات استانی از دستور کار، گفت: انتخابات امسال نیز مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود و قانون جدیدی پیاده نشده است.

وی افزود: قانون انتخابات ما اشکالات فراوانی دارد و مجازات تخلفات، بازدارنده نیست، مثلا مجازات تخریب یک نامزد انتخاباتی پرداخت ۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است در حالیکه با تخریب یک چهره، حیثیت آن کاندیدا از بین رفته است.

سرپرست دفتر نمایندگی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: الکترونیکی شدن انتخابات به‌دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب، تاکنون محقق نشد، اما این موضوع ادامه دارد تا در دوره‌های بعد بتوانیم کاملاً الکترونیکی انتخابات را برگزار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار