۲۸۰ هنرمند از خراسان رضوی در رشته های هنری مختلف از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی مشمول طرح تکریم وزارت ارشاد قرار گرفته اند و از مستمری ماهیانه برخوردار هستند.
کد خبر: ۷۶۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 17 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت مستمری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان با تصمیم و اعلام اسامی توسط شورای ارزشیابی در این وزارتخانه انجام می گیرد.
جواد روشندل گفت: هنرمندانی که از سه شاخصه داشتن بیش از ۶۰ سال سن، حداقل ۳۰ سال فعالیت مفید و مستمر یا داشتن رتبه هایی در سطح ملی و بین المللی برخوردار باشند از سوی استانها به شورای ارزشیابی در تهران معرفی و براساس تصمیم این شورا مشمول طرح تکریم و دریافت مستمری می شوند.
وی اضافه کرد: مبالغ حمایتی از هنرمندان در قالب پرداخت مستمری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا پنج میلیون ریال در ماه است.
مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنرمندان همچنین می توانند با عضویت در صندوق اعتباری هنر از بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن بهره مند شوند چنانکه هم اینک سه هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی هستند و از مزایای بیمه بهره مند می شوند.
روشندل افزود: اخیراً یکی از هنرمندان موسیقی مقامی با نام "برات اصلاحی" نوازنده چیره دست سُرنا و موسیقی مقامی در بیمارستان بستری بود که مدیرکل و مسئولان دیگر ارشاد از وی عیادت کردند و مکاتباتی نیز برای حمایت مالی از این هنرمند توسط مسئولان ارشاد استان با تهران انجام شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار