مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: رسیدگی به بازار از وظایف این اداره کل نیست ولی تعزیرات می‌تواند در معیت بازرسان صنعت و معدن در بازرسی از بازار حضور داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 17 July 2019

علی حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در مجتمع قضایی شهید تندگویان اظهار کرد: عنوان این چنین مراسمی باید تکریم و معارفه باشد تا ضمن تقدیر از مدیرکل قبلی نسبت به معارفه مدیرکل جدید اقدام کنیم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به اینکه مناصب باید به گونه‌ای به کار گرفته شود که خیر دنیا و سعادت آخرت نصیب مدیران شود، افزود: وقتی این سعادت نصیب صاحبان منصب می‌شود که برای مردم فعالیت و وظایف خود را به خوبی اجرا کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان با ۲۷ شهرستان و بندر بزرگی مثل امام مسئولیت زیاد و کار طاقت‌فرسایی بر عهده مسئولان اجرایی و قضائیه گذاشته شده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه به خاطر مشکلات معیشتی موجود در کشور شاید کمی رضایت اجتماعی ضعیف باشد، یادآور شد: تعزیرات با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور امروز در افزایش رضایت اجتماعی و اعتماد عمومی نقش مهمی دارد که در این شرایط و مشکلات باید نقش پررنگ تری را ایفا و خیلی فعال تر ظاهر شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به پیشگیری عنوان کرد: با وجود برخوردهای ویژه با فساد ولی چرا همچنان حجم عظیمی از تشکیل پرونده‌ها را شاهد هستیم، به نظرم به یک بازنگری جدی در رابطه قدرت و ثروت کشور نیاز داریم که در نهایت بتوان به افزایش رضایتمندی اجتماعی دست پیدا کرد.

همچنین سید یاسر رایگانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده 36 هزار کولر گازی قاچاق اظهار کرد: زمانی که حکم در مرحله بدوی و دادگاه تجدیدنظر صادر می‌شود به معنای پایان مرحله رسیدگی پرونده در شعب سازمان تعزیرات حکومتی است. 
 
وی افزود: طبق تبصره ماده 23 بر اساس قانون به وزیر دادگستری این امکان داده شده که در صورت صلاحدید، پرونده‌ای را به شعبه عالی ارجاع دهد.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ضمن اینکه همه مراحل اجرای حکم 36 هزار کولرگازی قاچاق در دست اقدام است، وزیر دادگستری به دلیل اینکه این شرکت و صاحب کالاها معتقد است بخشی از مستندات در مرحله رسیدگی لحاظ نشده، پرونده را به مشاورین خود ارجاع داده‌اند تا مشاورین بررسی هایی را انجام دهند اما همه مراحل اجرای حکم کاملاً زمان‌بندی‌شده در مرحله اجرا قرار دارد.
 
رایگانی بیان کرد: همه مراحل مورد نیاز توسط همکاران ما در سازمان اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیستم بانکی و برگزاری مزایده و مناقصه باید انجام شود تا اجرای حکم انجام شود.
 
وی تصریح کرد: هیچ شبهه‌ای از لحاظ رسیدگی در پرونده وجود ندارد اما بر اساس قانون، وزیر دادگستری می‌تواند برای اینکه حقی ضایع نشود، پرونده را به شعبه عالی سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهد تا مشخص شود که مستندات شرکت واردکننده در نظر گرفته‌ شده است یا خیر.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص اینکه مقرر بود این پرونده در مدت زمان کوتاه و دو روزه رسیدگی شود، گفت: پرونده حدود 390 صفحه‌ای را نمی‌توان در دو روز بررسی کرد و باید نظرات مختلف حقوقی تجمیع شود که زمان‌بر است اما تاکید می‌کنم در اجرای حکم هیچ توقفی نشده است. همچنین در حال حاضر کولرها در اختیار اموال تملیکی هستند.
 
رایگانی در پاسخ به این سوال که آیا جریمه در نظر گرفته شده برای این شرکت به میزان کافی بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی بر مبنای قانون است و بسته به‌ حجم کالا، ارزش و میزان آن، افراد را جریمه می‌کند. توقع افکار عمومی از سازمان تعزیرات حکومتی باید بر مبنای اختیارات و تکالیف قانونی باشد نه خواسته‌های شخصی.
 
وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی‌کننده است و مرجع رسیدگی‌کننده تصمیم گیرنده درباره اینکه کالای قاچاق امحا شود یا به فروش برسد، نیست.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: مردم توقع دارند سازمان تعزیرات حکومتی، حکمی که مدنظر آنها است را اجرا کند اما متأسفانه دیوان عدالت اداری به دلیل نبود رویه ثابت و قوانین مقتضی با شرایط موجود زمان، این آرا و احکام را متوقف یا ابطال می‌کند که  این موضوع به یک معضل در سازمان تعزیرات حکومتی تبدیل شده است.
 
رایگانی بیان کرد: اتفاقات خوبی درباره قانون‌گذاری در حوزه خودرو انجام‌شده که پس از تکمیل شدن، خبر آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
 
در ادامه رضا سعیدی مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان اظهار کرد: تاکنون در پنج استان خدمت کرده‌ام و پنج سال در خوزستان بوده‌ام و با خدا عهد کرده‌ام که حتی اگر از نزدیک‌ترین افراد سفارشی دادند، سفارش را نپذیریم. اصل کار من این است که به رؤسای شعب می‌گویم که برای دنیای دیگران، آخر و عاقبت خود را خراب نکنند.
 
وی ادامه داد: باید توصیه مردم ضعیف پذیرفته شود نه افراد قدرتمند. همچنین باید بازی‌ها و تعارفات کنار گذاشته شوند. اینکه برای پیشرفت خود کار دیگران را انجام دهیم، لعنت بر آن پیشرفتی که با ناحق کسب شود.
سعیدی با بیان اینکه در نهایت عاقبت با متقین است، گفت: اگر هزاران ساعت کار کنیم باز هم به مردم بدهکار هستیم و کاری نکرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه همه سرمایه‌ام ۳۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد:  فشارها و سفارش‌های بسیاری برای محموله‌های میلیاردی داشتیم ولی زیر بار هیچکدام نرفتیم زیرا در کار قضایی، عطوفت نداریم. به دلیل اینکه سفارش‌ها را نپذیرفتم، مغضوب بسیاری از دوستان خود شدم.
 
مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده توقیف 36 هزار کولر گازی قاچاق در خوزستان گفت: برای رسیدگی به پرونده‌ کولرهای قاچاق تا پای جان ایستادم و آخرین اقدام، فروش وثیقه بود. ادامه مسیر در دست تعزیرات نیست و پرونده را به اموال تملیکی ارجاع داده‌ایم و دستور فروش کولرها برای به مزایده گذاشتن صادر شده است.
 
وی عنوان کرد: اگر یک سفارش به هر کدام از همکاران کرده‌ام، هم‌اکنون و در این جلسه به من تذکر دهد.
 
سعیدی ادامه داد: سبقه کار تعزیرات، قضایی است. نظارت بر بازار وظیفه اصناف و سازمان صنعت و معدن است و سازمان تعزیرات وظیفه رسیدگی دارد نه نظارت.
 
مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: پنج سال در خوزستان کار کردم اما هنوز برخی از همکاران متوجه نشده‌اند که وظیفه این سازمان رسیدگی است نه نظارت و تنها تعزیرات است که می‌تواند در معیت سازمان صنعت و معدن در گشت‌ها شرکت کند.
 
وی گفت: مردم زیر بار مشکلات کمر خم می‌کنند. زمانی که سرمایه‌داری در زمینه پرونده‌ای مراجعه می‌کند همه مدعی هستند که وی را بیچاره می‌کنیم اما تاکنون کسی برای یک انسان فقیر سفارش نداده است.
 
مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده گفت: ساختمان اداره کل تعزیرات استانی خوزستان 18 سال سند نداشت و همه مدیران کل از این ترس داشتند که اگر در این زمینه اقدام شود، شاید ساختمان از این اداره کل سلب شود اما در یک هفته با سنددار کردن این ساختمان توانستم حداقل 30 میلیارد تومان به سازمان برگردانم.
 
وی گفت: از بدو کار در این سازمان، شورای حقوقی که برگزار نمی‌شد ماهانه برگزار شده و تمام قانون را بخشنامه کرده ایم.
 
سعیدی بیان کرد: با اقدامات انجام شده، از یک شرکت پتروشیمی 8 میلیارد و 300 میلیون تومان وصول کردیم که این کار تنها با تلاش همه همکاران انجام شد. همچنین وصولی خوزستان تاکنون 14 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که از این نظر در کشور مقاوم اول را داریم. همچنین با وجود اینکه سالانه 17 تا 18 هزار پرونده ورودی داریم اما پرونده‌های باقی مانده در پایان سال کمتر از 500 مورد است.
 
در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های رضا سعیدی مدیرکل سابق، نعمت‌الله بیرانوندی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان خوزستان معارفه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار