رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: باوجود فعالیت بیش از حد استاندارد واحدهای صنفی در مرکز مازندران، یک پروسه 8 ساله در مرکز مازندران از سوی سازمان میادین شهرداری ساری کلید خورده است که داد تمام کسبه این صنف را در آورده است.
کد خبر: ۷۶۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 18 July 2019

 رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: باوجود فعالیت بیش از حد استاندارد واحدهای صنفی در مرکز مازندران، یک پروسه 8 ساله در مرکز مازندران از سوی سازمان میادین شهرداری ساری کلید خورده است که داد تمام کسبه این صنف را در آورده است.
امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از فعالیت بیش از 330 واحد صنفی دارای مجوز کسب عرضه میوه و تره‌بار تحت پوشش اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان خبر داد.

وی افزود: طی سالیان اخیر حذف قانون سقف و فاصله صنفی، بر شمار روز افزون واحدهای صنفی فعال در صنف میوه و تره‌بار افزوده است و این امر به خودی خود، موجب تقسیم مشتریان و رکود معاملات کسبی در میان کسبه این صنف شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: علیرغم فعالیت بیش از حد استاندارد تراکم واحدهای صنفی در مرکز مازندران، متاسفانه یک پروسه 8 ساله در مرکز مازندران از سوی سازمان میادین شهرداری ساری کلید خورده است که داد تمام کسبه این صنف را در آورده است.

فخرآوران بیان کرد: طی سال‌های اخیر، این سازمان با صدور مجوز و راه‌اندازی غرفه‌های عرضه میوه و تره‌بار در جای جای شهر که غالبا در نقاط حساس و کلیدی شهر واقع شده‌اند، بازار واحدهای صنفی را تحت‌الشعاع این تصمیم و عمل قرار داده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت، هر کاری می‌کنیم، نمی‌توانیم حریف سازمان میادین شهرداری ساری شویم و با وجود اینکه این دکه‌ها، دارای مجوز صنفی نیستند، هر کاری می‌کنیم و به هر دری می‌زنیم، نمی‌توانیم این غرفه‌ها را ساماندهی کنیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران عنوان کرد: تنها تعداد محدودی از این غرفه‌ها نسبت به اخذ پروانه کسب از اتحادیه اقدام کرده‌اند و مابقی همکاری لازم را نکرده‌اند و جدا از مشکلاتی که برای واحدهای صنفی قانونی شهر ایجاد کرده‌اند، به‌دلیل آنکه تحت پوشش اتحادیه نیستند، نمی‌توانیم هیچ نظارتی بر قیمت‌های این جایگاه‌ها و شناسایی مالکان آن‌ها کنیم.

فخرآوران با بیان اینکه صدور مجوز کسب و هر فعالیت صنفی با اتاق‌های اصناف است؛ متذکر شد: در کنار فعالیت گسترده وانت‌بارها در حاشیه خیابان‌ها، فعالیت این غرفه‌ها نیز قوز بالای قوز شده است و هجمه سنگین گلایه واحدهای کسبی را به سمت اتحادیه داشته است.

وی گفت: ما انتظار داریم که سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ساری، تعامل و همکاری لازم را با اتحادیه در خصوص ساماندهی و ملزم کردن این جایگاه‌ها به اخذ پروانه کسب داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار