معاون عمرانی استاندار
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:۱۱۷میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان از سیل سال جاری تخصیص یافته که بخش عمده از این اعتبار بلاعوض است.
کد خبر: ۷۶۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 18 July 2019

اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از سیل

به گزارش تابناک قزوین علی فرخ زاد در جلسه شورای هماهنگی بحران استان تاکید کرد: ۱۰۵ میلیارد تومان از این غرامت شامل کمک‌های بلاعوض بوده که ۹۳ میلیارد تومان آن به صورت استمهال وام بانکی و مابقی نیز با اجرای طرح ها و بلاعوض مستقیم تخصیص خواهد یافت.
 به گفته وی، کل مبالغ خسارتی به سیل زدگان کشاورزی استان تخصیص داده شده و از محل ۹۳ میلیارد تومان نیز تاکنون ۴۵ میلیارد تومان محقق و مابقی در حال اجرا است.
 معاون عمرانی اظهار داشت: دهیاری‌ها با کمک مدیریت بحران استان می‌توانند از محل ارزش افزوده مبالغی را برای خرید تجهیزات آتش نشانی هزینه کنند و فرمانداری‌ها نیز در کمیته‌های برنامه‌ریزی تدابیر لازم را در این زمینه به عمل آورند.
 فرخزاد با اشاره به کارگروه مدیریت بحران یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم از امروز برای مقابله با بارندگی‌های پاییزه امسال باید به عمل آید.
 وی با اشاره به افزایش پنج برابری آتش سوزی در مراتع و ۲.۵ برابری آن در باغ های استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته، گفت: باید برنامه لازم برای شناسایی کانون‌های بحران آتش در مراکز یاد شده صورت گیرد.
 این مسول اضافه کرد: در حوزه آموزش به نظر می‌رسد دهیاران در مناطق روستایی باید در ردیف نخست قرار گیرند و ائمه جمعه و جماعات، مراکز خدمات بهداشتی و سایر بخش‌ها که می‌توانند هنگام وقوع بحران کمک حال باشند نیز مورد توجه واقع شوند.
 وی اضافه کرد: دستگاه‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند با کمک هم جلوی خسارت‌های اولیه را هنگام آتش سوزی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار