رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت:برای اولین بار سهم اعتبارات عمرانی استان از سهم جمعیتی پیشی گرفته است.
کد خبر: ۷۶۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 18 July 2019

حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور و به ریاست محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان در حوزه‌های مختلف و هم مرز بودن با سه کشور گفت: بر اساس سند توسعه استان مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۷، در چشم انداز توسعه، استان آذربایجان غربی استانی برای هم پیوندی اقتصاد ملی و جهانی مطرح خواهد شد.

وی وجود سه فرودگاه، ۶ بازارچه، ۹ گمرک، بزرگترین منطقه آزاد جهان و ایران در ماکو، معادن طلا در تکاب و دو اثر جهانی میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو در استان را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استان در برخی از شاخص‌ها توسعه‌ای متاسفانه پایین‌تر از میانگین کشوری است گفت: با رهنمود‌ها استاندار محترم و برنامه ریزی‌های انجام شده در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مناسبی در ارتقای شاخص‌های توسعه در بخش‌های بهداشت و درمان، گاز رسانی، آب روستایی توسعه حمل ونقل ریلی در استان انجام شده است و در شاخص‌های دیگر نیز برنامه ریزی‌های لازم برای ارتقای این شاخص‌ها انجام شده است.

وی خشکی دریاچه ارومیه، عدم بهره گیری از موقعیت منحصر به فرد استان در همجواری با سه کشور، شکاف بسیار عمیق شاخص‌های توسعه استان با میانگین کشوری را از جمله چالش‌های مهم استان عنوان کرد. 

وی با اشاره به اعتبارات استان در سال جاری نیز گفت: در سال جاری استان آذربایجان غربی در اختصاص بودجه در رتبه شش کشوری قرار دارد و خوشبختانه برای اولین بار سهم اعتبارات عمرانی استان از سهم جمعیتی پیشی گرفته است. 

وی با تقدیر از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روند توسعه‌ای استان گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷، ۱۲۷۷ میلیارد تومان اعتبار به استان آذربایجان غربی تخصیص یافته است که از این میزان اعتبار تا کنون ۵۴۶ میلیارد تومان جذب شده است. وی همچنین با اشاره به سه سفر رییس جهمور به استان آذربایجان غربی در قالب سفر‌های شهرستانی و افتتاح پروژه‌ها به استان گفت: در سفر اول رییس جمهور ۱۲۵۶ میلیارد تومان و در سفر دوم رییس جمهور به استان ۲۴۸۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مهم استان تخصیص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار