نشست هم اندیشی جمعی از شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 19 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، این نشست با حضور محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی استان، محمدعلی چمی گو رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره، مجیدخرمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و مرتضی ملتجی دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی  گام دوم برگزار شد.

 

در ابتدا محمدعلی چمی گو رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ضمن اشاره به اهمیت شکل گیری این جشنواره گفت: دستگاه های مختلف فرهنگی در استان تلاش می کنند تا جنبه ملی برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم رونق بگیرد.

 

وی افزود:سمت و سو و جهت گیری جشنواره نمایشنامه نویسی گام دوم به گونه ای است که از محصول خروجی آن به لحاظ غنای ادبی اطمینان داریم.

 

چمی گو اذعان داشت: نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم نقطه عطفی است در بین سایر جشنواره های تئاتر است، چرا که از خروجی این جشنواره سالیان متمادی می توان استفاده کرد.

 

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به اهمیت استفاده از ادبیات فاخر گفت: بهترین پاسخ در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، اهمیت به ادبیات ملی ایران و ادبیات مورد وثوق جهان است.

 

چمی گو یادآور شد: نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم باعث می شود از متون غربی فاصله بگیریم و به متون بومی و داخلی بپردازیم و امیدواریم پایه گذاری این جشنواره در مشهد اعتباری برای نمایش استان و کشور باشد.

 

در ادامه محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی استان طی سخنانی گفت: ضعف متون نمایشی و گرایش به متون غربی معضلی فراگیر است که درگستره تئاتر کشور احساس می شود.

 

وی افزود: دلیل اصلی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم مرتفع نمودن ضعف در محتوای متون نمایشی است.

وی یادآورشد: به همت مجموعه دستگاهها، ادارات و نهادهای فرهنگی می توان به خرد جمعی در خصوص برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نائل شد.

 

در ادامه جلسه مجید خرمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و مدیرعامل موسسه شهرآرا طی سخنانی گفت: مهم ترین و اساسی ترین نیاز در حوزه تئاتر محتوای متون نمایشی است.

 

خرمی افزود: تئاتر در مشهد با اقبال عمومی و طیف وسیع مخاطبان همراه است اما همواره در انتقال مفاهیم به مخاطب به دلیل ضعف در محتوای نمایش ها ،مشکل داریم.

 

خرمی اذعان داشت: آمار فروش بلیط تئاتر در مشهدگیشه بیانگر علاقه مردم برای تماشای تئاتر است بنابراین وظیفه ماست که در مجموعه شهرداری زیر ساخت های لازم جهت برگزاری هر چه مطلوب تر این جشنواره را فراهم کنیم.

 

مرتضی ملتجی دبیر جشنواره نیز در این نشست گزارش کاملی از روند برگزاری جشنواره تا کنون ارائه داد و خواستار ایجاد تعامل مشترک بین مجموعه شهرآرا در شهرداری مشهد و دبیرخانه نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم گردید.

 

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد نشست مشترکی بین شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی #گام_دوم و شهردار مشهد برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار