در دیدار رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران با مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی عنوان شد: 
رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران در دیدار با مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: میزبانی ایران از مهاجران به خصوص از افغانستان و عراق در سالیان متمادی نشاندهنده مهمان‌پذیری و قلب مهربان ایرانیان است درحالیکه روند پذیرش پناهندگی و میزبانی در بسیاری کشورها از جمله سوئیس متفاوت است.
کد خبر: ۷۶۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 21 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، رتو اشتوکر که اصالتا سوئیسی و اهل منطقه پازل در مرز آلمان وفرانسه است، در دیدار با دکتر سیدمجتبی احمدی، در ساختمان صلح خراسان رضوی با اشاره به اجرای دو پروژه مشترک مرکز حمایت از بهبودیافتگان در گلشهر مشهد و نیز مرکز آموزش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون تایباد افزود: هر نوع کمکی که لازم باشد در راستای دسترسی بیشتر به افراد آسیب‌پذیر و حمایت از آنان انجام شود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار تاسف کرد: تبعیض‌های قومی و نژادی بازیابی همبستگی کامل ملت افغانستان را طولانی کرده است.

اشتوکر با بیان اینکه امیدوار به بهبود شرایط امنیت در افغانستان هستیم اجرای پروژه های مشترک همکاری میان صلیب سرخ و هلال احمر ایران با مشارکت بخش غیردولتی ویژه اتباع در مشهد را نمونه‌ای از استفاده درست از منابع و نیز پروژه آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون را موفق و تاثیرگذار، اعلام کرد.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران خاطرنشان کرد: در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در برخی مناطق افغانستان بالاترین آمار مصدومیت‌ها را از مین و جراحت‌های ناشی از آن داشتیم که حدود ۷۰۰ هزار نفر از این موضوع آسیب دیدند.

وی افزود: گاهی حمایت ها از آسیب‌دیدگان بیشتر جسمی و معطوف به تامین نیازهای اولیه است اما در مرکز حمایت از بهبودیافتگان مشهد نیازهای روانی و روحی افراد نیز مطرح و مدنظر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار