معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: این تعداد با احتساب خدمات سرپایی به گردشگران پذیرش و بستری 6 هزار گردشگر سلامت در بیمارستان های مشهد سلامت به ۲۰ هزار نفر می رسد.
کد خبر: ۷۶۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 24 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر شاپور بدیعی با بیان این مطلب افزود: این تعداد با احتساب خدمات سرپایی به گردشگران پذیرش و بستری 6 هزار گردشگر سلامت در بیمارستان های مشهد سلامت به ۲۰ هزار نفر می رسد.

 

وی ادامه داد: بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان با هدف بهره مندی از خدمات درمانی به مشهد سفر می کنند.

 

این مسوول با بیان اینکه جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی، خدمات دندان پزشکی، زنان و نازایی، بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت را تشکیل می دهند، تصریح کرد: نرخ خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران خارجی تقریبا حدود دو برابر سایر بیماران است.

 

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که تاکنون ۱۲ بیمارستان فعال در مشهد مجوز پذیرش گردشگری سلامت را دریافت کرده اند گفت: بر این اساس بیمارستان های رضوی، جواد الائمه(ع)، بنت الهدی، سینا، مهر، طالقانی، پاستور، اکبر، امام رضا(ع)، قائم(عج)، آریا و امام زمان(عج) در مشهد از وزارت بهداشت مجوز IPD و پذیرش بیماران خارجی را دریافت کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۴ شرکت گردشگری سلامت در خراسان رضوی دایر است که این شرکت ها حلقه واسط بین بیماران و مراکز درمانی هستند و خدمات درمانی و گردشگری را از مبدأ تا مقصد به بیماران خارجی ارائه می دهند.

 

بدیعی تصریح کرد: با وجود این بسیاری از گردشگران سلامت از مسیرهای غیرحرفه ای به پزشکان معرفی می شوند که اقدامی آسیب زاست؛ به همین دلیل به تدریج بیمارستان ها و مراکز درمانی مجاب خواهند شد به جای پذیرش بیماران از طریق واسطه های بدون مجوز، از طریق شرکت های گردشگری بیماران را پذیرش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار