یک تولید کننده گل های زینتی گفت: مهم ترین چالش در حوزه پرورش گیاهان زینتی سیستم های بانکی است که مانعی بر سر راه صادرات این محصولات خواهد بود .
کد خبر: ۷۶۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ 25 July 2019

سید محمد عباس زاده که چندین سال است در حوزه پرورش و تولید گل های ارکیده به صورت بذر در نوشهر فعالیت دارد در گفت و گو با ایسنا در مورد فعالیت خود، اظهار کرد: مهم ترین فعالیت ما در این چند سال تولید و پرورش گل های ارکیده به صورت بذر با استفاده از دانش روز دنیا در ازمایشگاه های مجهز بوده است‌

وی با بیان اینکه کیفیت تولیدی این گل ها به قدری بالا بوده که حتی سفارشاتی از کشورهای خارجی مانند ایتالیا را داشته است، تصریح کرد: به دلیل فاصله دانشی بسیار بین ما و تولیدکنندگان برتر گل در جهان و نبود اعتبارات و امکانات کافی بحث صادرات در حال حاضر امکان پذیر نیست .

این تعاونی دار برتر مازندران با بیان اینکه سیستم های بانکی سد راه تولیدکنندگان گل های زینتی برای ورود به حوزه صادرات شده است، گفت: اگر دولت به این حوزه توجه نشان دهد و اعتبارات مناسب با بهره کم در اختیار تولیدکنندگان بگذارد شاهد اشتغالزایی درخورتوجهی خواهیم بود.

عباس زاده با اشاره به اینکه مازندران قابلیت صادرات ارکیده را دارد، یادآورشد: صادرات مستلزم تولید انبوه و مستمر است اما با وجود گلخانه های سنتی و کمبود اعتبارات نمی توان این ریسک را پذیرفت.

وی افزود: صادرات ارکیده در گام اول نیاز به دانش روز و داشتن گلخانه و آزمایشگاه های صنعتی مطابق متدهای روز دارد .

این تعاونی دار برتر مازندران با بیان اینکه اگر امکانات مناسب در اختیار تولیدکنندگان صنعتی ارکیده قرار گیرد با یک دهم قیمت بذر وارداتی می توان بذرهای با کیفیت داخلی تولید کرد، گفت: برای اشتغالزایی و کسب درامد و رونق اقتصادی باید به اشتغال های جدید و ارزآور توجه شود که پرورش گل و گیاه یکی از آن ها است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار