استقبال از سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از جوارشهدای شلمچه
شامگاه دیروز یادمان باشکوه شهدا در شلمچه شاهد برپایی مراسم زیبای ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) بود، تا با برگزاری این مراسم سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از جوار شهدای دفاع مقدس کلید بخورد.
کد خبر: ۷۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 14 August 2015
در این مراسم سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی،همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، حجت الاسلام سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر و فرماندار ویژه این شهر و فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم خرمشهر حضور داشتند.
 
شهدای شلمچه در مسیر امام رضا (ع) گام برداشتند

 
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در این مراسم گفت: در آستانه دهه کرامت به یاد روزی که امام رضا (ع) وارد ایران اسلامی شدند این مراسم را برگزار کرده و این روز را گرامی می داریم.
 
سید جواد جعفری، پیروزی حق بر علیه باطل و استقرار تمدن عظیم اسلامی را مهمترین پیام هجرت امام رضا(ع) به ایران دانست و افزود: امام رضا (ع) به ایران هجرت کردند و در این خاک به شهادت رسیدند و شهادتشان به گونه ای دیگر رقم خورد که باعث استقرار تمدن عظیم اسلامی شد.
 
وی افزود: شهدایی که امروز در این خاک خفته اند پا جای پای امام رضا (ع) گذاشتند و هر کاری که کردند برای اسلام بود و ماندگار شد.
 
دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره ها به دنبال تعظیم شعائر اسلامی هستیم و می خواهیم فرهنگ رضوی بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد.
 
جعفری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مراسم کاروان نمادین امام رضا(ع)، اظهار امیدواری کرد: این مراسم ارزشمند هر سال با شکوه تر از قبل برگزار شود.
 
ورود امام رضا (ع) نعمتی برای مردم ایران بود

 
 امام جمعه خرمشهر نیزدر مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) در شلمچه با تشریح زندگی و تاریخچه هجرت امام هشتم به ایران اسلامی، ورود امام رضا (ع) به ایران را فرصت و نعمتی برای مردم ایران دانست.
 
حجت الاسلام سید نبی موسوی افزود: از نشانه های این امر وجود تعداد بسیار امام زادگان در گوشه کنار ایران اسلامی است.
 
وی افزود: یک شیعه واقعی پا جای پای معصوم و ولی خود می گذارد و رفتار و حرکات ایشان را سرلوحه زندگی خویش قرار می دهد.
 
بنا بر این گزارش، این مراسم با قرائت زیارت‌نامه مخصوص امام رضا(ع) توسط سید کریم موسوی در محل یادمان شهدای شلمچه، آغاز شد، در ادامه دو تن از شاعران محلی به زبان عربی و فارسی در مدح امام رضا (ع) شعر خوانی کردند و پس از سخنرانی چندتن از مقامات و اقامه نماز جماعت  مغرب و عشاء، مراسم با برگزاری دعای کمیل پایان یافت.
 
همه ساله بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با همکاری دیگر نهادها و ارگان ها، با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و احیاء قدمگاه های حضرت امام رضا(علیه السلام) و در راستای تصمیمات شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در راستقبال از برگزاری هردوره از این جشنواره می کوشد تا با اجرای مراسم ورودکاروان نمادین امام رضا(ع) در شلمچه این افتخار اسلامی و ایرانی را زنده نگه داشته و جرعه ای از عظمت این دریای بیکرانه را به تصویر بکشد.
 
یادآوری می شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار