کد خبر: ۷۶۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 31 July 2019
قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عدم ارائه گزارش سالانه توسط رییس‌جمهور به مجلس را استنکاف از قانون دانست و افزود که وظیفه‌ رییس‌جمهور رعایت قانون اساسی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از خبر فوری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ارائه گزارش سالانه توسط دولت به مجلس جزو آیین نامه داخلی مجلس و یک قانون است، گفت: این قانونی محکم است که با دو سوم رأی تصویب شده است. این قانون چون مصوب شده، شورای نگهبان آن را تایید کرده و تبدیل به قانون شده است، عدم رعایت آن استنکاف از قانون است.
عضو هیئت رییسه مجلس ادامه داد که همه مجریان و مردم مکلف به انجام وظایف قانونی خود هستند، آقای رییس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و یکی از مسئولیت‌های او پاسداری از قانون اساسی و رعایت قانون است.
نماینده مردم مشهد و کلات در رابطه با پاسخ رهبری به این نامه خاطرنشان کرد که من شنیدم که حضرت آقا این را احاله کرده است به شورای حل اختلاف قوا که دلایل آقای روحانی را بررسی کنند. آقا پدر خانواده هستند و هر تصمیمی که بگیرند ما انجام می‌دهیم. 
وی در رابطه با واکنش مجلس در صورت عدم توجه رییس‌جمهور به این قانون تاکید کرد که بالاخره آیین نامه مجلس استنکاف از قانون را جرم دانسته است و مجلس می‌تواند، رییس جمهور، وزرا و هرکسی که این کار را انجام نداده‌اند، جرم انگاری کند و به شوراهای نظارتی معرفی کند. همچنین پرونده استنکاف از قانون را به قوه‌قضاییه ارجاع دهد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار