کد خبر: ۷۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 05 August 2019

تابناک / دور از ذهن نیست که رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور با 18 تیم آغاز نشود.

به گزارش "ورزش سه"، همان طور که فصل گذشته شاهد برگزاری بازی ها با حضور شانزده تیم بودیم. فصل گذشته نفت تهران در بازی ها حاضر نشد و تیم سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی از جدول بازی ها کنار گذاشته شد.

این فصل و در حالی که اعلام شده بازی ها از 26 شهریور آغاز می شود کاورن اروند خرمشهر امتیاز خود را به داماش گیلان فروخته است اما اکنون خود مدعی حضور در لیگ یک است. رییس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی انتقال امتیاز تیم شهرداری تبریز به باشگاه علم و ادب تبریز را قانونی نمی داند و از سویی تیم آلومینیوم جاجرم که با خرید امتیاز تیم خونه به خونه شکل گرفته بود حالا باید تمرینات خود را تعطیل کند به این خاطر که بابلی ها امتیاز خود را به رایکا واگذار کردند.

همه این ها در حالی است تیم های شرکت کننده در فصل جدید بازی ها می بایست تا 16 مرداد نام 14 بازیکن خود را برای سازمان لیگ لیست کنند، در غیر اینصورت از جدول بازی ها کنار گذاشته می شوند. و این ادعایی است که سازمان لیگ برتر مطرح کرده است و گفته تیمی جای تیم کنار گذاشته را می گیرد که فصل گذشته به عنوان اولین تیم از رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور به دسته پایین تر سقوط کرده است.

 

نابسامانی در لیگ یک آنقدر زیاد است که نورشرق رییس کمیته تعیین وضعیت بعد از برگزاری دو جلسه برای رسیدگی به شکایت باشگاه داماش از تیم کارون اروند خرمشهر هنوز به جمع بندی نرسیده است و در این باره می گوید:« با وجود تشکیل دو جلسه هنوز برای این شکایت رای صادر نشده و شاید در زمان مناسب دیگری نسبت به این مهم اقدام کنیم. با توجه به این موضوع و اظهارات متناقض از سوی طرفین دعوا هنوز درباره این پرونده تصمیم گیری نشده و رای نیز صادر نشده است. تاکنون برای رسیدگی به این پرونده ۲ جلسه برگزار شده است که البته مسئولان تیم کارون اروند خرمشهر در جلسه اول غیبت داشتند. در جلسه دوم که نمایندگان تیم کارون نیز حاضر بودند، پیشنهاد مصالحه بین طرفین مطرح اما مذاکرات اصلاحی نهایی نشد و این مذاکرات همچنان ادامه دارد.در صورت توافق بین طرفین، ما نیز از پیشنهاد مصالحه استقبال می کنیم اما چنانچه سازشی رخ ندهد، کمیته وضعیت برابر با قوانین و مقررات درباره این پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.»

 

با این اوصاف همان طور که اشاره شد بعید نیست که فصل جدید بازی های لیگ یک با تعداد تیم های کمتری آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار