کد خبر: ۷۶۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 06 August 2019
برنج‌کاری و کاشت درختان مثمر در بستر و محدوده رودخانه بشار از روش‌های اصلی و ترفندهایی بوده که زمین‌خوران برای تصرف بستر رودخانه بشار به کار می‌بندد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، در سال‌های اخیر  و با افزایش سیل جمعیت مهاجرت‌ها به شهر  یاسوج شاهد افزایش شدید ارزش املاک در  حاشیه این شهر مهاجرپذیر هستم.
خرید و فروش زمین‌های زراعی و مسکونی از  یک سو و زیاده‌خواهی برخی از زمین‌خوارن سبب شد که عده‌ای سودجو با ترفندهای مختلف دامنه حرص و طمع خود را تا بستر رودخانه خروشان بشار بگسترانند.
این روزها اکثر رهگذران با نگاهی اجمالی  شاهد این تصرفات و تعرضات به حاشیه رود بشار هستند به گونه‌ای که حتی بیخ گوش مسئولان در یاسوج بر پیکر نحیف بشار زخم می‌زنند و مدیران و متولیان در خواب غفلت همچنان به سر می‌برند.
برنج‌کاری و کاشت درختان مثمر در بستر و محدوده رودخانه بشار از روش‌های اصلی و ترفندهایی بوده که زمین‌خوران برای تصرف بستر رودخانه به کاری می‌بندد و با آغاز فصل برنج‌کاری بخش‌های زیادی از بستر این رود زیبا به زیر کشت برنج می‌رود.
بدون شک با ادامه این روند و تصرفاتی که گاها در سایه سکوت و چراغ سبز متولیان امر صورت می‌گیرد تا چند سال آینده شاهد تنگ شدن عرصه بر رود بشار خواهیم بود، رودی که هر روز با ساخت و ساز ابنیه‌ها و توسعه باغات عرصه بر آن تنگ شده و نایی برای ادامه مسیر خود ندارد.
سئوال دیگری که ذهن دوستداران محیط زیست  را به خود مشعول کرده این است که چرا با این گونه تخلفات محرز و بدیهی آن هم در  حاشیه رود بشار و قلب شهر یاسوج برخورد نمی‌شود.
حال باید به انتظار نشست دید که  در رقابت بین اجرای قانون و طمع  زمین‌خواران کدام یک پیروز می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار