شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه حذف یا تغییر پارکینگ در ساختمان جدید بورس و اوراق بهادار در سعادت‌آباد به هیچ وجه قابل توجیه نیست، از ارسال شدن پرونده این ساختمان به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، رسول کشت‌پور روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۳۰۰ مورد حذف یا تغییر کاربری پارکینگ در این مجموعه اتفاق افتاده و در مقابل این موضوع ایستادگی‌کردیم.
وی با بیان اینکه ساختمان بورس کارکرد ملی دارد خاطرنشان کرد: براساس رای ماده ۱۰۰ عمل خواهیم کرد.
شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه بهره برداری از این ساختمان مشکلات ترافیکی ایجاد می کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهروندان برای مراجعه به شهرداری منطقه که در مجاورت ساختمان بورس است باید مدتی را در محدوده برای پیدا کردن جای پارک دور بزنند که برای حل مشکل در حال احداث پارکینگ برای شهرداری منطقه هستیم.

برای خرید یک رام قطار اعلام آمادگی‌کردیم
شهردار منطقه ۲ اظهار داشت:‌ برای کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در این منطقه برای خرید یک‌ رام قطار اعلام آمادگی‌کردیم.
وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۰۴ میلیارد برای احداث خط هفت به مترو کمک غیرنقدی کرد.
کشت پور اضافه کرد: طی جلساتی با مدیرعامل مترو مقرر شد شهرداری منطقه ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار به منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط ۷ کمک کند که قرارداد آن روز شنبه با معاونت حمل و نقل منعقد خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت منطقه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر را برای تردد به زیر زمین ببریم تاثیر زیادی در کاهش ترافیک دارد.
کشت پور با بیان اینکه در دوره های گذشته حدود ۴ سال شهردار این منطقه بودم یادآور شد: آن زمان منطقه را با میانگین سرعت حرکت اتومبیل در بزرگراه های منطقه با ۵۵ کیلومتر در ساعت تحویل دادم که اکنون مشاهده می شود بزرگترین مشکل منطقه ترافیک است؛ بنابراین تمرکز خود را بر حل این مساله با محور توسعه حمل و نقل عمومی قرار دادیم.

هیچ مجوز تبدیل باغ به عمارت صادر نشده
شهردار منطقه ۲ در خصوص خشک شدن درختان یک باغ در محدوده پونک و تبدیل آن به عمارت اظهارداشت: در این دوره هیچ مجوز تبدیل باغ به عمارت صادر نشده است.
به گفته وی در منطقه ۲ با تعهداتی مواجه هستیم که در دوره گذشته ایجاد شده است.
افزایش ۱۱ برابری درآمد حاصل از پسماند
کشت پور در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت های شهری به نفع همه شهروندان گفت: زباله جزء منابع درآمدی شهرداری به شمار می رود که باید به آن نگاه اقتصادی داشته باشیم.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه ۱۰ درصد زباله خشک توسط نرم افزاز زیست اپ جمع آوری می شود اظهارداشت: تا ۴ ماه پیش میزان درآمد شهرداری از این محل ۲۲۰ میلیون تومان بود که اکنون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه باید از زباله تر برق تولید کرد گفت: مناطق ۱ تا ۴ برای احداث کارخانه ۱۶۰۰ تنی برای تولید برق از زباله اعلام آمادگی کرده ایم.  

ورود دوچرخه های برقی به منطقه
شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه سری چهارم پروژه های منطقه تا سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد گفت: این پروژه ها شامل تصفیه خانه، نیروگاه ۱ مگاواتی و دوچرخه های برقی است.
 
پرداخت ۲۵ درصد از بدهی های گذشته
وی در ادامه با بیان اینکه ۵۸۵ میلیارد تومان بدهی از دوره گذشته به جا مانده بود اظهارداشت: طی این مدت ۲۵ درصد از بدهی ها پرداخت و تمام پروژه هایی که تعطیل شده بودند فعال شدند.
کشت پور افزود: همچنین موفق شدیم املاک و مستغلاتی که از دست شهرداری خارج شده بود را پس بگیریم و میزان درآمد از این محل را به ۳۴۰ میلیارد تومان برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار